Nya H23 i december 1993

Startat av Bussmicke, 05 april 2021, 20:37:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke








//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Intressant med de olika placeringarna av J et och T et.
Vad står det i fönstret på 4238?/Ulf

Bussmicke

Ingen aning vad som står på lappen i vindrutan. Glömde att kolla efter jag skannat för jag funderade på samma sak. Får kolla i morgon om jag kommer ihåg det.

Jag tycker det var snyggt med (T) och (J)

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

Definitivt var det det,men bättre när symbolen fanns efter destinationen./Ulf

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink

4237 var för övrigt en trevlig buss att köra. :)

//R

Fredrik Gelin

Hamnade den inte i Täby mot slutet av sin karriär?
Ola Å kanske minns?

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Ola Å

Tycker mig minnas att 4237 hamnade i Täby ganska tidigt faktiskt, kommer inte ihåg när bara, körde inte så mycket innan 98-99, men tror den var där tidigare.

Bussmicke

Jag har en diabild på 4237 vid Danderyds sjukhus i mars 1995. Skannar den efter jobbet i eftermiddag.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Trevliga bilder som vanligt när du öppnar arkivet Bussmicke!

Hette dessa bara H23 eller gick dessa som H23F?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Karsten

De var H23, medan H23F var de som hade dubbla mittdörrar (4256-4265). Hur det var med 4246-4255 minns jag inte, de hade väl även dubbla framdörrar och borde med dåtidens logik haft littera H23C.

 

Bussmicke

Citat från: Ola Å skrivet 10 april 2021, 00:06:53 AM
Tycker mig minnas att 4237 hamnade i Täby ganska tidigt faktiskt, kommer inte ihåg när bara, körde inte så mycket innan 98-99, men tror den var där tidigare.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Citat från: Karsten skrivet 11 april 2021, 07:36:44 AM
De var H23, medan H23F var de som hade dubbla mittdörrar (4256-4265). Hur det var med 4246-4255 minns jag inte, de hade väl även dubbla framdörrar och borde med dåtidens logik haft littera H23C.


Åtminstone hade 4246-50 som jag körde i Täby dubbla framdörrar, måttligt roliga på motorväg då de inte var så täta och således rätt högljudda, men de gick i gengäld som raketer vill jag minnas.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Oskar A

Först vill jag tacka Micke för alla fina bilder i tråden. Det stämmer att 4246-4255 hade dubbla fram- och mittdörrar. 4251-4255 togs över av Swebus 2002 där de fick nummer i serien 1737-1741 men dessa var inte kvar lika länge. Två bilder som säkert hamnade på hemsidan hyfsat direkt efter fotografering och sedan legat orörda där får illustrera busstypen i fråga.


Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.