tätortstrafiken i Ulricehamn 20/6

Startat av D_skalis, 20 juni 2011, 12:19:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

D_skalis

Igår den 19/6 så tog Nettbuss över trafiken på tätortslinjerna i Ulricehamn
och därmed så var det slutkört för DAB-bussarna.
Idag 20/6 trafikerade följande två bussar dom två linjerna i stan.
70757





70758


/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

yngrot

Där ser man hörde av en kollega att rullar Scania med text Vikariebuss på torts den är blålackad . Nettbuss har inte fått de som skall rulla i Ulricehamn än
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

danneh

Vad skall rulla i Ulricehamns tätortstrafik då?

TH14b

Citat från: danneh skrivet 20 juni 2011, 16:46:41 PM
Vad skall rulla i Ulricehamns tätortstrafik då?

När de väl levereras kommer det att vara i princip likadana fordon som på bilderna, men kortare. Fram tills dess kommer trafiken, som sagt, att köras med inlånade bussar. Dessa har dock inte körts med än.

Stadstrafiken i Mark kommer så småningom att få samma fordonstyp.

Dieselsmurfe


danneh

Om de är kortare, så är dessa alltså 13,5m (eller vad det nu är) och de som kommer är 12?

TH14b

Citat från: danneh skrivet 20 juni 2011, 21:07:20 PM
Om de är kortare, så är dessa alltså 13,5m (eller vad det nu är) och de som kommer är 12?

Kortare än så! Strax under 11 meter kommer de att vara.

danneh

Oj, trodde inte 8500an gick att få i den längden

Staffan Sävenfjord

Citat från: danneh skrivet 20 juni 2011, 21:38:23 PM
Oj, trodde inte 8500an gick att få i den längden

Det torde röra sig om 8900, vilken skall kunna fås i kortare version. Det kan också vara en förklaring till leveransförseningen. Vi är väl just nu i skarven mellan att 8500/8700 skall ersättas av 8900.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Är väl ingen större vits med en så "kort" buss lär väl inte vara nån större skillnad i inköp eller drift
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

danneh

Men enligt hemsida finns inte 8900 i kortare än 12 heller?

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 20 juni 2011, 21:55:54 PM
Är väl ingen större vits med en så "kort" buss lär väl inte vara nån större skillnad i inköp eller drift

Främsta skillnaden ligger väl i framkomligheten. Jag har för mig att det är rätt trångt på vissa platser på tätortslinjerna i Ulricehamn.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Walter

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 juni 2011, 22:45:59 PM
Främsta skillnaden ligger väl i framkomligheten. Jag har för mig att det är rätt trångt på vissa platser på tätortslinjerna i Ulricehamn.

Jag trodde man skulle använda överblivna bussar från GrönX tills de ordinarie bussarna levererades men tydligen inte.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

D_skalis

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 juni 2011, 22:45:59 PM
Främsta skillnaden ligger väl i framkomligheten. Jag har för mig att det är rätt trångt på vissa platser på tätortslinjerna i Ulricehamn.

Ja i en del korsningar bland annat så är det nog att föredra med kortare bussar och sen så är ju inte alla så bra på att parkera sina bilar ibland.
/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

D_skalis

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 juni 2011, 08:46:52 AM
Jag gissar att det är några OmniLink från seklets början i Stenungsund som kommer att få vikariatet. Men det är en gissning.

Stämmer bra det Staffan
Dessa två är det, Bussarna ägs av Terminal G
RWD 763



RWD 877

/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se