Huvudmeny

Keolis 6058...

Startat av Fredrik Klint, 31 maj 2012, 18:16:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Klint

...siktades imorse i trafik. Eller ska man vara petig stod den på i vändslingan på Vattumannens gata skyltad "Ej i trafik" men vissa nior (linje 809) utgår därifrån så den rullade sannolikt i trafik senare  ;)
Nu är det nog inte långt kvar för höggolvarna i Handen.

DEB

Jag tror bestämt att alla de nya omnilinkarna har setts i trafik, varav 6060 i eftermiddags. :)

Och helt rätt är det inte att normalgolvarna ;) ... försvinner från Handen. Våra B12or 1255 - 1266 med normalgolv och rullstolslyft fortsätter rulla.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Fredrik Klint

Haha, din lilla ordpolis  ;) Normalgolvare må det heta, och jag syftade på Scaniorna (CN113). Men det är inte så lätt för er att veta  :).

Kvarne

Såg 6953(minnet sviker nu, men den var kvar va?) igår i Farsta C...sista trafikdag?
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Matte

6958 står i JOGA sedan 2012-05-30 rånad på diverse delar så den väntas enligt min gissning ankomma Hölö ganska snart.

Bussmicke

Tiden har kommit ikapp bussarna nu..

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Kvarne skrivet 01 juni 2012, 09:25:11 AM
Såg 6953(minnet sviker nu, men den var kvar va?) igår i Farsta C...sista trafikdag?
Ånej, än rullar den, i eftermiddag återstår ett varv på linje 824, om inget händer.

DEB

Citat från: Ted S skrivet 01 juni 2012, 17:03:24 PM
Ånej, än rullar den, i eftermiddag återstår ett varv på linje 824, om inget händer.

Trafikledningen skvallrade om att en sista tur för veckan ska köras på precis 824, 18.54 från Tyresö C och åker till garaget efter ankomst till Handenterminalen. Sista turen nånsin? Tänkte åka den i alla fall.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Fredrik Klint

Citat från: DEB skrivet 01 juni 2012, 17:20:01 PM
Trafikledningen skvallrade om att en sista tur för veckan ska köras på precis 824, 18.54 från Tyresö C och åker till garaget efter ankomst till Handenterminalen. Sista turen nånsin? Tänkte åka den i alla fall.

Den kanske man skulle pricka in... Det är alltså den absolut sista turen?

DEB

Citat från: Fredrik Klint skrivet 01 juni 2012, 18:10:04 PM
Den kanske man skulle pricka in... Det är alltså den absolut sista turen?


Det är inte bekräftat, men alla ersättare är i trafik och således behövs inte CN113 längre. Man håller den nog inte liv över helgen för att gå i trafik på måndag. Och ja, det är sista CN113ALB-turen för dagen normalt.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Fredrik Klint

Citat från: DEB skrivet 01 juni 2012, 18:35:27 PM

Det är inte bekräftat, men alla ersättare är i trafik och således behövs inte CN113 längre. Man håller den nog inte liv över helgen för att gå i trafik på måndag. Och ja, det är sista CN113ALB-turen för dagen normalt.

Då blir det en tur från Brandbergens centrum till Handenterminalen  :) Å lillgrabben vill med, blivande diggare...?  ;)

DEB

Citat från: Fredrik Klint skrivet 01 juni 2012, 18:39:22 PM
Då blir det en tur från Brandbergens centrum till Handenterminalen  :) Å lillgrabben vill med, blivande diggare...?  ;)

Grattis, jag kan bekräfta att turen körs med 6953! :D dock kan jag berätta att det är en rejält grinig förare, så något fotande eller annat muppigt är inte att rekommendera.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Jacob

Citat från: DEB skrivet 01 juni 2012, 18:49:34 PM
dock kan jag berätta att det är en rejält grinig förare, så något fotande eller annat muppigt är inte att rekommendera.

Samma som jag råkade ut för.... Och även det var på min sista tur, så något fint avsked blev det ju inte från bussarna :(

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 02 juni 2012, 11:24:07 AM
Samma som jag råkade ut för.... Och även det var på min sista tur, så något fint avsked blev det ju inte från bussarna :(

Man kan ju fråga först...

Jacob

Citat från: Ersa skrivet 02 juni 2012, 11:38:23 AM
Man kan ju fråga först...

Lite svårt att fråga innan man ska fota alla bussar. Vad ska man säga? "Får jag fotografera bussen, som du inte äger och som står på allmän mark?"

Tidningarna frågar ju inte alla i ett folkmyller på stan när de tar en bild från till exempel valborgsfirandet i Uppsala...

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!