I morse när jag for till mitt arbete i Norrtälje...

Startat av Leif Spångberg, 27 juni 2011, 18:38:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

yngrot

Nåja första dagarna vid byte av både entreprenör och helt ny busstyp så får man räkna med lite trubbel.. om några dagar funkar det säkert bättre.. Vi får väl se hur dessa DD uppfattas av både förare och resenärer.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Andreas91

Härliga morgonbilder, Leif och kul att premiärturen dokumenterades! :) Jag håller med Yngrot - det var första dagen för ny entreprenör, nya o äldre bussar, nya hållplatslägen på busstationsområdet i Norrtälje (jag hade iaf inte sett dom tidigare) och överlag, som iaf jag upplevde det, en stor förändring. På vägen upp missade min buss en resenär vid Gillingebanan och på hemvägen vart det en normalgolvsled, där AC:n tyvärr hade säckat ihop och blåste ut mer varm luft en kall luft, så det vart lite av en bastu därinne - men jag tyckte på sätt o vis att det vart ok.

Jag skulle vilja säga att det vore rent av konstigt om allt skulle gå felfritt första veckan eller så. Keolis tyckte jag om när de körde, men jag har även mycket goda förhoppningar om att Nobina lyckas väl, de med. Fridströms har jag aldrig rest med, men där är jag säker på att det går galant! :)

Karsten

Citat från: Andreas91 skrivet 28 juni 2011, 12:48:43 PM
På vägen upp missade min buss en resenär vid Gillingebanan och på hemvägen vart det en normalgolvsled, där AC:n tyvärr hade säckat ihop och blåste ut mer varm luft en kall luft, så det vart lite av en bastu därinne - men jag tyckte på sätt o vis att det vart ok.


Vilka normalgolvsledvagnar i Norrtälje har AC?

HB

Citat från: Andreas91 skrivet 28 juni 2011, 12:48:43 PM
På vägen upp missade min buss en resenär vid Gillingebanan och på hemvägen vart det en normalgolvsled, där AC:n tyvärr hade säckat ihop och blåste ut mer varm luft en kall luft, så det vart lite av en bastu därinne - men jag tyckte på sätt o vis att det vart ok.


Inga av de normalgolvade ledbussarna har AC, så det var förmodligen de svenska sommaren du kände :) /Henrik/

MartinMartin

Så där ja... Mycket bättre  ;)


Keolis 4754, Sveavägen