Huvudmeny

DAB Servicebuss

Startat av bilomnibussen, 02 januari 2011, 16:56:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bilomnibussen

Hej! Var förutom Kumla finns det fortfarande DAB Servicebussar i trafik? Jag menar den lilla låggolvade brödrosten där man sitter i mitten och kör. Vi har en i Kumla som nu har sjuknat och det tycks vara svårt att få tag i delar, ev. begagnade från skrotade fordon. Tips på detta område mottages tacksamt!
Mvh Jan G

Jan Sjöberg

Ulricehamn (Ulricehamns Omnibuss) Har 3 som dem kör med och en som reservdelar iaf till juni .. då dem förlorat trafiken.
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

bisquit

De har iaf haft sådana i Malmö och Skara.. Hölö Skrot, borde ha en drös delar till dessa. Då de skrota några sådana. De senaste 2 åren. Kanske skall gå ner och prata med grabbarna i bussverkstaden. Efter mitt jobb. Mvh Birger Kumla.. 8)

Rickardo

Citat från: bisquit skrivet 02 januari 2011, 20:28:20 PM
De har iaf haft sådana i Malmö och Skara.. Hölö Skrot, borde ha en drös delar till dessa. Då de skrota några sådana. De senaste 2 åren. Kanske skall gå ner och prata med grabbarna i bussverkstaden. Efter mitt jobb. Mvh Birger Kumla.. 8)

Malmö? Nej här har det inte funnits DAB. Du tänker kanske på Trelleborg, Landskrona, Helsingborg, Hässleholm Ängelholm eller Eslöv som haft DAB?
Mvh Rickardo

blubb

Citat från: bilomnibussen skrivet 02 januari 2011, 16:56:52 PM
Hej! Var förutom Kumla finns det fortfarande DAB Servicebussar i trafik? Jag menar den lilla låggolvade brödrosten där man sitter i mitten och kör. Vi har en i Kumla som nu har sjuknat och det tycks vara svårt att få tag i delar, ev. begagnade från skrotade fordon. Tips på detta område mottages tacksamt!
Mvh Jan G

Arriva i Helsingborg har ett par uppställda utanför depån, kanske står kvar där än idag.

Gabi94

Vart ligger Hölö skrot, ligger de vid mellan Järna och Mölnbo eller Norrvrå?

Bussmicke

1-2km från busshållplatsen i Norrvrå.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Jan Sjöberg skrivet 02 januari 2011, 18:11:09 PM
Ulricehamn (Ulricehamns Omnibuss) Har 3 som dem kör med och en som reservdelar iaf till juni .. då dem förlorat trafiken.

Oj, just denna detalj har jag missat/Glömt. Vem skulle kör den biten?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Veolia 2945 står nog fortfarande avställd vid Eslövsdepån, tillsammans med ett gäng Mercor

Gabi94

Vilket håll går man, samma håll som bussen kommer från Hölö stn eller den andra hållet?

Gabi94

Det finns en vändplan vid Norrvrå och hållplatsen, är det mot höger eller vänster? Vänster vet jag att de är mot Hölö stn, om man står vid vändplan nära inte så nära spåret och sen kolla rakt fram.

1896

Dom som stod i Avesta och Falun, är dom borta nu ?  ???

yngrot

Citat från: Bussmicke skrivet 03 januari 2011, 01:15:38 AM
Oj, just denna detalj har jag missat/Glömt. Vem skulle kör den biten?


Från juni 2011 är det Nettbuss /Orust  som har all trafik i och runt Ulricehamn
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bilomnibussen

Vart har då alla sådana bussar tagit vägen som Västmanlands Lokaltrafik hade tidigare?
Mvh Jan G

Fredde

Citat från: Gabi94 skrivet 03 januari 2011, 02:33:28 AM
Det finns en vändplan vid Norrvrå och hållplatsen, är det mot höger eller vänster? Vänster vet jag att de är mot Hölö stn, om man står vid vändplan nära inte så nära spåret och sen kolla rakt fram.

Skroten ligger vid den gröna pilen.

http://maps.google.se/maps?q=59.006628,17.527657&num=1&t=h&sll=61.606396,21.225586&sspn=11.472385,29.882813&hl=sv&ie=UTF8&source=embed&ll=59.008263,17.52491&spn=0.028639,0.098877&z=14