Solaris bussar [Stockholm]

Startat av Fernando, 11 augusti 2010, 19:44:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fernando

Hej! Undrar vilken linje i stan som solaris-bussarna går i?

Dem fanns i innerstan vid slussen , fast jag har inte sett dem där mer..

Andreas

Citat från: Fernando skrivet 11 augusti 2010, 19:44:27 PM
Hej! Undrar vilken linje i stan som solaris-bussarna går i?

Dem fanns i innerstan vid slussen , fast jag har inte sett dem där mer..

De som finns rullar på Söderhallen-linjer, dvs.  43, 44, 47, 53, 55, 59, 66, 74 och 76. 7428 såg jag exempelvis på linje 43 eller 55 för inte alltför många dar sedan.

Martin Maltkvist

Citat från: Fernando skrivet 11 augusti 2010, 19:44:27 PM
Hej! Undrar vilken linje i stan som solaris-bussarna går i?

Dem fanns i innerstan vid slussen , fast jag har inte sett dem där mer..
Linje 55 kan de dyka upp vid samt 43/44 men endast ett fåtal finns kvar sedan de flesta har flyttat ut till Lidingö(inte en dag för tidigt ;))
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Martin Maltkvist

Citat från: Andy91 skrivet 11 augusti 2010, 19:49:32 PM
De som finns rullar på Söderhallen-linjer, dvs.  43, 44, 47, 53, 55, 59, 66, 74 och 76. 7428 såg jag exempelvis på linje 43 eller 55 för inte alltför många dar sedan.
47, 59 och 76 går uteslutande med boggiebuss så att få se Solaris på dessa linjer är mindre sannolikt.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ulf Rådeström

Solaris-bussarna är flyttade till Lidingö - dom allra flesta iaf.
7407 sågs igår på 74 och för nån vecka sen på linje 47 - annars är det nog Lidingö som gäller verkar det som!

buskörare

Åtminstone 19 av de 28 Solarisbussarna som finns får du åka till Lidingö för att se. Nån enstaka går på 73:an i stan, men ön är säkrast. Eller Ropsten då.

bysenbus

Hejsan!

Skoje va, ska bara öferklasse åke bus Solaris på fylle från svampen!

Tja ba!!




bysenbus

Solaris borjar skita i allt trams från Svenne packet.Det blir bäst att vi köper våra egna grejer på sitt håll!!

virtual1

Citat från: bysenbus skrivet 11 augusti 2010, 23:10:05 PM
Solaris borjar skita i allt trams från Svenne packet.Det blir bäst att vi köper våra egna grejer på sitt håll!!

Den där meningen får nån gärna översätta...

Leo

Citat från: virtual1 skrivet 12 augusti 2010, 10:15:28 AM
Den där meningen får nån gärna översätta...

Han menar väl att Solaris ska strunta i Svenska marknaden så får vi hålla oss till Scania och Volvo.

Det är ju faktiskt mest gnäll på MAN och Solaris här så det kanske är lika bäst? Jag menar hur j***a plastiga är inte Scanias nya bussar? De stinker ju plast, allt i dem känns plastigt. Men inte har sett att de kallas polska plastbussar. Själv tycker jag att alla märken har sin charm. Jag är inte någon fan-boy! Alla har sina fel och brister samt bra och dåliga egenskaper. Volvo/Säffles SL-bussar som levererades 2005 till trängselförsöket är knappast de bäst byggda bussarna ex... De skramlar REJÄLT!

Robert Brink

CitatHan menar väl att Solaris ska strunta i Svenska marknaden så får vi hålla oss till Scania och Volvo.


Förutom att jag som ni vet är Maxcimal vän, så sätter jag nog Söderhallens MAN som solklara favoriter bland nya bussar! Det är sällan jag sätter mig i en ny buss numera, och direkt känner att: oj, det här var en trevlig bekantskap!
MAN med Voith lådan växlar underbart, och framför allt så går det att köra mjukt utan några problem alls, jag sitter bra i dom förutom att man ibland kommer lite nära rattstången när stolen ska vridas!
Dessutom är dom snygga invändigt, och Busslink har ju beställt dom med bättre stolar än flera andra bolag i Sverige

//R

Fernando

Solaris bussar är ganska sköna , design etc. Åkte en solaris buss för några månader sen vid spårvägsmuseet (Hållplatsen).

Mikael T Nilsson

Idag kör Solarisbussen 7409 på linje 55 mellan Hjorthagen och Sofia.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

rengmark

7401 och 7416 står idag hos MAN i Barkarby.

Martin Maltkvist

Citat från: rengmark skrivet 12 augusti 2010, 14:32:05 PM
7401 och 7416 står idag hos MAN i Barkarby.
...medan undertecknad sitter bakom ratten i 7407 när han håller rast i Ruddammen. (Avgång 21:23 mot Skansen)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin