På väg hem från Bryssel 1986

Startat av Staffan Sävenfjord, 24 juli 2007, 21:21:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

På något sätt kom mina gamla bilder ur diaarkivet av sig. Men de finns i alla fall kvar. Den minnesgode kommer i håg att vi senast det begav sig var på hemväg från Bryssel. Och visst kom vi så småningom till Travemünde, där vi dock fick vänta en mindre evighet på färjan till Gedser. Reseledaren hade talat sig varm för detta alternativ till att åka via Puttgarden men han blev allt mulnare ju mer det strulade vid färjan. Ett par timmar sena kom vi dock i väg och hann också med sista färjan från Dragør till Limhamn. Annars hade det på den tiden blivit omvägen via Helsingør-Helsingborg.


Dagen efter var det anslutningsresa till Borås med hjälp av Olofssons Buss. Med denna fick vi åka till Varberg, och sedan blev det att fortsätta med en Mercedes O307 från Veddige Taxi. Jag minns att taxiföraren körde oerhört långsamt och det kändes som om vi aldrig skulle komma hem.


Vid Skrea Motell rastade också Olssons Buss. Var väl lite av en rysare när vi skulle gå ut till bussen igen: undrar om någon tog fel. Bussen längst till höger har jag inte lyckats identifiera. Namnet slutar i alla fall på ...måla Buss AB. Jag fick den heller inte på bild.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Niklas Bygdestam

Trevligt! Verkligen en annan tid när det nämns att ni åkte mellan Limhamn och Dragør. Ingen Öresundsbro här inte. Det har verkligen hänt en hel del på dessa sträckor ni åkte på sedan dess :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Bussmicke

Mycket trevligt att få se bilder före ens egen tid som fotograf.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.