Från min skokartong, del 234: SL H3-or

Startat av Staffan Sävenfjord, 24 juli 2007, 19:44:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Vi tar väl ett tag i skokartongen igen. I dag blir det tre bilder på SL H3:




Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Niclas Wennerlid

Härliga bilder från en härlig tid :)

Mvh Niclas

Anders Lundén

MYCKET trevligt!
I princip på hemmaplan och allt :)

6360 totalförstördes i en brand på Nynäsvägen vid Ösmofors någon gång i slutet på 80-talet.
Minns ej riktigt när det var, men den kvinnliga föraren som gjorde en mycket bra insats i samband med detta jobbar än idag kvar i Handen.

Niklas Bygdestam

Roligt att få se lite svarta plastfronter och oxblod :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

Och för den som vill köra H3 så finns syrran till 6331, nämligen 6332 kvar i livet hos SvOf och vid full vigör.

Axel

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 juli 2007, 19:44:15 PM
Vi tar väl ett tag i skokartongen igen. I dag blir det tre bilder på SL H3:




Dom är ju inte det minsta lika. En har runt tak och lampor ovanför varann, den andra inte. Fick det variera så mycket inom litterat?
Jag jämför med H64 där det fanns massor av varianter: H64B, H64D, H64A osv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Axel skrivet 25 juli 2007, 18:09:10 PM
Dom är ju inte det minsta lika. En har runt tak och lampor ovanför varann, den andra inte. Fick det variera så mycket inom litterat?
Jag jämför med H64 där det fanns massor av varianter: H64B, H64D, H64A osv.

H3 fanns i två designvarianter eftersom Säffle ändrade modell under leveransperioden. Tekniskt sett var de lika. Ja, det fanns en tredje variant också: H3A med dörr 1-1-0 och bagageutrymme bak.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Ersa

Citat från: Björn Forslund skrivet 24 juli 2007, 22:10:26 PM
Och för den som vill köra H3 så finns syrran till 6331, nämligen 6332 kvar i livet hos SvOf och vid full vigör.

Oh, vad denne skulle passa bra i oxblod. Jag vet att ny lack är svindyrt, men man kan ju alltid drömma.  :)

Björn Forslund

#8
Man måste inte lämna in bussen på lackverkstad, även om resultatet givetvis blir bättre då. En garagelack duger utmärkt på en gammal buss, kolla SvOf:s Jönköpingscapitol, den är lackad med roller! Väldigt vanlig bättringsmetod ute på garagena.
Så kom ner till Träsket så tjackar vi några burkar grönt, vitt och några rullar tejp och plundrar Metros behållare.  Sedan är det bara att starta kompressorn. Dax att CR112:an får rätt färg igen?

Ersa

Citat från: Björn Forslund skrivet 26 juli 2007, 19:14:52 PM
Man måste inte lämna in bussen på lackverkstad, även om resultatet givetvis blir bättre då. En garagelack duger utmärkt på en gammal buss, kolla SvOf:s Jönköpingscapitol, den är lackad med roller! Väldigt vanlig bättringsmetod ute på garagena.
Så kom ner till Träsket så tjackar vi några burkar grönt, vitt och några rullar tejp och plundrar Metros behållare.  Sedan är det bara att starta kompressorn. Dax att CR112:an får rätt färg igen?

-"Vad gjorde du på semestern i år?"
-"Jag solade i Grekland i två veckor, själv då?"
-"Jag for ner till Nynäs och lackade om en buss"
-"Ehhh... okej?"

;D