SL-buss körde fel – Agnes Mårs på Lövsta fick rädda situationen

Startat av Camilla, 17 november 2020, 14:26:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


david96

Vilket busslinje var det som kört fel väg?
OBS!!! Den filmades den 9 oktober i fjol (2019)!

Citaro C2

Så Agnes som saknar körkort för buss lyckades backa bussen men inte bussföraren. Hade jag kört den bussen hade jag bytt jobb.

Ersa

Löfsta stuteri ligger vad jag vet utanför Torsåker i Upplands Väsby kommun, och vägen utanför trafikeras av linjerna 531 och 577. Vad det är för ändhållplats som nämns i "artikeln" har jag ingen aning om, då bägge linjerna följer länsvägen förbi samhället.

Att många förare i storstadsområdena är fullständigt ointresserade av lära sig yrket fullt ut är ku knappast någon nyhet. Så någon sårad självkänsla för förarens skull, som det stod, uppstod nog inte alls.

Lars-Håkan_E

Det var möjligen inte en 585:a som missat att svänga in vid Hargs säteri där den vänder?

Känns som lite galet att missa vändningen för 531 vid Brunnby Vik


B10M

https://kartor.eniro.se/m/oSAuT

Ligger norr om Runby enligt Eniro. Bör vara någon av linjerna som vänder vid Runby Backar

Nico

Vill minnas att det var en vilsen 585:a det rörde sig om. Händelsen är ju från förra året och har följts upp.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Stjärnborg heter stället som Google pekade ut som "Lövsta stuteri" för mig. Lite roligt att Google fortfarande inte har alla rätt, utan man får dubbelkolla med Eniro.  8)

Niclas Wennerlid

Nära Nico, det var en tomkörande 565:a som skulle påbörja körning vid Brunnby Vik men missade infarten och sen gick det som det gick.

// Niclas

Nico

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman