Vagnfördelning Dalarna

Startat av Wetjo, 01 september 2012, 06:08:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

allan 99

Citat från: Fikman skrivet 30 december 2012, 12:19:56 PM
Är du säker?
Falu komun valde etanol för att få en bättre centumluft, var ingen annan komun som ville vara med på den satsningen.
Blir intresant se nästa upphandling, ryktas om att både Blg och Falun ska sattsa på gasbussar i tätortstrafiken. Lär väll inte bli billigt för komunerna om dom sattsar på gas.
ja det är en omnilink ll
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

j-a

Citat från: Fikman skrivet 30 december 2012, 12:19:56 PM
Är du säker?
Falu komun valde etanol för att få en bättre centumluft, var ingen annan komun som ville vara med på den satsningen.
Blir intresant se nästa upphandling, ryktas om att både Blg och Falun ska sattsa på gasbussar i tätortstrafiken. Lär väll inte bli billigt för komunerna om dom sattsar på gas.
Borlänges Scanior (omnilink) i 64xx serien är inte etanoldrivna,de går på diesel som alla andra gör där :)

Fikman

Citat från: j-a skrivet 30 december 2012, 15:51:04 PM
Borlänges Scanior (omnilink) i 64xx serien är inte etanoldrivna,de går på diesel som alla andra gör där :)
Var de jag hadde för mig också, att det är en omni säger ju inget om motorbestyckning

allan 99

Citat från: j-a skrivet 30 december 2012, 15:51:04 PM
Borlänges Scanior (omnilink) i 64xx serien är inte etanoldrivna,de går på diesel som alla andra gör där :)
jaha jag trodde den gick på etanol ;)
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

allan 99

Vad händer med 64vagnen i Ludvika ska den vara kvar där eller ska den till Borlänge ;)
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

allan 99

2034 är i Borlänge garage en lahti ska den vara kvar där eller ska den vidare till Avesta ???
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Wetjo

Citat från: allan 99 skrivet 05 januari 2013, 18:40:55 PM
2034 är i Borlänge garage en lahti ska den vara kvar där eller ska den vidare till Avesta ???

Tanken var att 2034 skulle till Avesta, men det blev aldrig av...
Nu är tanken att den ska besiktigas, så att den kan gå i trafik i Blg.

allan 99

Citat från: Wetjo skrivet 07 januari 2013, 14:01:02 PM
Tanken var att 2034 skulle till Avesta, men det blev aldrig av...
Nu är tanken att den ska besiktigas, så att den kan gå i trafik i Blg.
är du säker
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

allan 99

Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

bowlingjocke

5109 står för närvarande på Hedemoradepån. Var till för någon vecka sedan stadsbussen i Säter (linje 29) tills den fick oljeläckage. 2018 går istället där nu.
När jag började i september förra året så gick den som stadsbuss i Avesta. Min första buss som jag faktiskt körde yrkesmässigt helt ensam.  8)
Men det är lite inköpta bussar på väg nu för att ersätta dom riktigt gamla härken.

Jag kör i både Avesta och Hedemora/Säter, så det är bara fråga om det är något!  ;D

Bussmicke

Citat från: bowlingjocke skrivet 25 januari 2013, 19:55:57 PM
5109 står för närvarande på Hedemoradepån. Var till för någon vecka sedan stadsbussen i Säter (linje 29) tills den fick oljeläckage. 2018 går istället där nu.
När jag började i september förra året så gick den som stadsbuss i Avesta. Min första buss som jag faktiskt körde yrkesmässigt helt ensam.  8)
Men det är lite inköpta bussar på väg nu för att ersätta dom riktigt gamla härken.

Jag kör i både Avesta och Hedemora/Säter, så det är bara fråga om det är något!  ;D

Vilka linjer från Avesta körs med Västanhedes inköpta beg. bussar från (var det Nobina?)?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

allan 99

Citat från: bowlingjocke skrivet 25 januari 2013, 19:55:57 PM
5109 står för närvarande på Hedemoradepån. Var till för någon vecka sedan stadsbussen i Säter (linje 29) tills den fick oljeläckage. 2018 går istället där nu.
När jag började i september förra året så gick den som stadsbuss i Avesta. Min första buss som jag faktiskt körde yrkesmässigt helt ensam.  8)
Men det är lite inköpta bussar på väg nu för att ersätta dom riktigt gamla härken.

Jag kör i både Avesta och Hedemora/Säter, så det är bara fråga om det är något!  ;D
jag har en fråga jag var hos min farsa i jobbet han körde (linje 205) när vi kom tillbaks då i Säter såg jag 2st 20vagnar (2 volvor) vad gjorde de båda där ???
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Bese001

Citat från: Bussmicke skrivet 26 januari 2013, 00:46:04 AM
Vilka linjer från Avesta körs med Västanhedes inköpta beg. bussar från (var det Nobina?)?

Det var KR-Trafik 107, TTC 052 och 109, TSN 628 man övertog 2012-10-12.

Bussmicke

Citat från: Bese001 skrivet 26 januari 2013, 09:14:12 AM
Det var KR-Trafik 107, TTC 052 och 109, TSN 628 man övertog 2012-10-12.

Så var det, tack.
Dessa vill jag fotografera nån gång, därför jag undrade.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

Citat från: Bussmicke skrivet 26 januari 2013, 10:06:32 AM
Så var det, tack.
Dessa vill jag fotografera nån gång, därför jag undrade.

Jag förstod det. Det var därför jag svarade  ;)