Huvudmeny

GUB 266-269

Startat av Bussmicke, 30 mars 2011, 12:07:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rickbox

Mycket nice! :D Det ser ut att vara ett tag sen det där bilderna togs, är de rent av ganska nya där?

Fredrik Rosenius


   Snyggt, Micke.

   //Fredrik

Fredrik Rosenius

Citat från: Rickbox skrivet 30 mars 2011, 12:24:12 PM
Mycket nice! :D Det ser ut att vara ett tag sen det där bilderna togs, är de rent av ganska nya där?

   Om du kollar på vad det står under bilderna så ser du ju vilket datum dom är tagna och om du nu vet nåt om GUB:s bussar så vet du ju att dom är från -99.

   //Fredrik

Niclas Rosenius



   Trevliga bilder, Micke.

   Det var tider det.

   När det var bättre ordning på Centralen mot vad det är nu.

   //Niclas

Rickbox

Citat från: Fredrik Rosenius skrivet 30 mars 2011, 12:26:57 PM
   Om du kollar på vad det står under bilderna så ser du ju vilket datum dom är tagna och om du nu vet nåt om GUB:s bussar så vet du ju att dom är från -99.

   //Fredrik

Oj! Jo jag såg det nu! Då är de lite mer än ett halvår gamla på bilderna...

Jacob

Underbart Micke! Denna modell av Neoplan är nog den finaste som gjorts enligt min åsikt :) Mellan vilka år körde GUB bandytransfer?

Vad var anledningen till att 269 fick två inv.nr i fronten?

Och Micke, har du någon bild på någon 260-265 ifall de också körde transfer dagen då dessa bilder är tagna?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Muk

Trevligt! Alltid kul att få se bilder från bandy-sm.  ;D

Niclas Rosenius

Citat från: Jacob A skrivet 30 mars 2011, 17:56:44 PM
Underbart Micke! Denna modell av Neoplan är nog den finaste som gjorts enligt min åsikt :) Mellan vilka år körde GUB bandytransfer?

Vad var anledningen till att 269 fick två inv.nr i fronten?

Och Micke, har du någon bild på någon 260-265 ifall de också körde transfer dagen då dessa bilder är tagna?

//Jacob

     Vilka år som vi körde transer kommer jag ej ihåg men det var några år i rad i alla fall.

     Vet ej varför den fick dubbla nummer. Men snyggt var det inte.

     //Niclas

Jacob

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 30 mars 2011, 19:33:32 PM
Vet ej varför den fick dubbla nummer. Men snyggt var det inte.

Tror jag har kommit på det nu. Alla andra har ett inv.nr ovanför chaufförsfönstret. Men 269 fick väl sitt där nere istället av någon anledning.. Men som du säger, snyggt är det inte. Den har kvar det så än idag.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikko

Undrar varför de har tagit bort möjligheten att skylta med "Ha en bra dag!". Det gick till 12 december...  ::)

Björn Ax

Citat från: Mikko skrivet 30 mars 2011, 19:42:18 PM
Undrar varför de har tagit bort möjligheten att skylta med "Ha en bra dag!". Det gick till 12 december...  ::)

För att UL inte vill att vi ska skylta sånt. Glad sommar och god jul och glad påsk har också tagits bort.

Det som däremot har lagts till är "Övningsbuss". Otroligt. Borde ha funnits från början. Slipper utbildningen använda sina megaskyltar som dom lägger i fönsterrutan som ingen passagerare ser eller bryr sig om. :D

Rickbox

En sak jag funderat på är varför man har ändrat från "Stadstrafiken" till "Stadsbussarna", tyckte det förra var bättre...
Stadsbussarna är väl ett varumärke som ett företag använder i Gävle och Östersunds tätortstrafik?

Björn Ax

Citat från: Rickbox skrivet 30 mars 2011, 20:49:07 PM
En sak jag funderat på är varför man har ändrat från "Stadstrafiken" till "Stadsbussarna", tyckte det förra var bättre...
Stadsbussarna är väl ett varumärke som ett företag använder i Gävle och Östersunds tätortstrafik?

Är för att det ska vara regionbussarna och stadsbussarna. Så att båda skulle ha ett lika slut på namnet. :)

Rickbox

Citat från: Björn Ax skrivet 30 mars 2011, 21:43:06 PM
Är för att det ska vara regionbussarna och stadsbussarna. Så att båda skulle ha ett lika slut på namnet. :)

Yes! Ja Stadsbussarna i Gävle och Östersund har ju inte klagat så...