8 minuter vid Danderys sjukhus...

Startat av Carl Eric, 06 januari 2011, 20:56:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

...är ett lyckokast om man vill fotografera bussar!

Jag och min käre vän (som ni säkert kan namnet på vid detta lag) tog stannade till en snabbis där i tisdags och fick en hel del fotografier innan vi frog vidare mot Brommaplan...


Först en tämligen dålig bild på Keolis 5758. Alldels för hög ISO. Hur länge får man se Vegorna i Norrtäljetrafiken?


Keolis 3681. Dessa är härliga att åka! Om det nu är samma variant som Arriva har på 176/177?


Keolis 5617. För att inte förvilla någon så kan jag säga att denna har inte varit någonting annat än Busslink-buss i sitt liv...


Keolis 4615. Åkte somsagt OmniLink till Brommaplan, även fast jag inte skulle ha någonting emot denna heller...


Keolis 5631. Har ingenting mer att säga om denna buss, har aldrig varit i Täby Kyrkbby, bara åkt rätt igenom!


Systervagn till bussen två foton upp. Keolis 4613.


Vilken bild på 6339 tycker ni är bäst? Så jag vet hur jag skall tänka till nästa gång...  :P



Vi avslutar med en bild som jag själv blev ganska nöjd med, Keolis 4628 står modell!



Tack för att ni har tittat hela vägen ner hit! Nu så går vi och lägger oss för att träffa Tonnie imorgon (det är han som är "min käre vän" om ni inte förstod det!)


MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Gabi94

Om du inte kan åka med NOBs 18xx vagnar så kan du åka med en liknande 5617, dom är ju väl samma modell?

Camilla

Citat från: Gabi94 skrivet 06 januari 2011, 22:18:26 PM
Om du inte kan åka med NOBs 18xx vagnar så kan du åka med en liknande 5617, dom är ju väl samma modell?

Idag var det nog inte så svårt att åka 18xx bussar på värmdö för dom har trafikerat en del avgångar på linje 474 under snöovädret 

Gabi94

Jag tänkte så, han gillar 18xx, men dom kommer försvinna efter busslink har tagit över.

Camilla

Citat från: Gabi94 skrivet 06 januari 2011, 23:54:46 PM
Jag tänkte så, han gillar 18xx, men dom kommer försvinna efter busslink har tagit över.


Jag gillar också 18xx bussarna bättre än B9S så jag förstår han

Gabi94

Jag gillar också dom, men de e synd att Busslink ska skrota dom medans dom andra får behålla samma busstyp, jag börjar vänja mig vid B9S, fast 00xx tycker jag är bättre än 61xx.

Gabi94

Det finns också likande som t.ex Södertäljes gamla vagnar som jag inte har fått åka färdig med, då menar jag, 4444, 4445, 4558 - 4562, 5496-5499, (5865-5866 vet inte om dom kör för Tyresö men har set några liknande) och 4670.

4563 finns kvar i Södertälje, såg den som trasig när jag såg att den hade nåt som hållde fast mitten hjulen och luften var tömd såg man i depån.

Ersa

Citat från: calken skrivet 06 januari 2011, 20:56:47 PM
Hur länge får man se Vegorna i Norrtäljetrafiken?

23 juni 2011 är Keolis sista trafikdag i Norrtälje.

Bussmicke

Citat från: calken skrivet 06 januari 2011, 20:56:47 PM
Keolis 5617. För att inte förvilla någon så kan jag säga att denna har inte varit någonting annat än Busslink-buss i sitt liv...


Hur kan du vara så säker på det? Kollat fakta? Nej, tror inte det ;), Bussen levererades nämligen till SL Buss AB.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 07 januari 2011, 01:24:47 AM
23 juni 2011 är Keolis sista trafikdag i Norrtälje.

Oj, då är det lite bråttom att jaga 12xx däruppe såtillvida de inte flyttas till annat garage, Botkyrka kanske? Vem vet, skulle va kul.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gabi94

Jag visste lite att 5617 är syskon en av 18xx.

Gabi94

Citat från: Bussmicke skrivet 07 januari 2011, 01:29:15 AM
Oj, då är det lite bråttom att jaga 12xx däruppe såtillvida de inte flyttas till annat garage, Botkyrka kanske? Vem vet, skulle va kul.

Skulle va de att se LT:s gamla bussar där eller kanske den går till Nacka, vem vet

Bussmicke

Citat från: Gabi94 skrivet 07 januari 2011, 01:33:31 AM
Skulle va de att se LT:s gamla bussar där eller kanske den går till Nacka, vem vet

Just ja, och det skulle göra saken ännu enklare. Bara att stå vid Henriksdal... ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Bussmicke skrivet 07 januari 2011, 01:27:50 AM
Hur kan du vara så säker på det? Kollat fakta? Nej, tror inte det ;), Bussen levererades nämligen till SL Buss AB.


Givetvis så kollade jag upp, men tydligen inte tillräckligt! :P Trodde att Busslink hette SL Buss AB innan...?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

BUsslink är resultatet av en sammanslagning av SL Buss och Näckrosbuss.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.