Eftermiddagsrusning vid Gullmarsplan (15 bilder)(Omni-boggier? Åh nej!)

Startat av Andreas91, 16 december 2010, 17:56:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Nope, Omnilink-boggierna lyste med sin frånvaro även denna gång, så efter att ha väntat i cirka 1 ½ timme i kylan, så åkte jag lite besviken hem igen. Dock fanns det lite positiva överraskningar också och de finns presenterade i denna tråd:



Ett ovanligt fordon i ordinarie linjetrafik, fick rycka ut idag o jobba på Tyresölinjerna. Här står Nobina 3387 på linje 823.


En B9S.


4 bussar från parkeringen.



Keolis 5762 på 809.


En MaxCi åt folket! ;D


Keolis 6955 kämpar vidare!  :)



Nobina 4709. Så van vid att bara se SL-vegorna i blått, men den passar (enligt mig) riktigt bra i den röda lacken.


Keolis 6675.



Keolis 3284.


Extrabuss. Trodde att jag kunde ha tur på en Omni-boggie, men inte det...  :-\


Två stombussar.





Alex Ljusteröbon

Snygga bilder i snön ;). Gud vad jag saknar Gullmarsplan får vell ta en tur dit på jullovet :D
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Fredrik Klint

Jaså det var du som var där... Jag plåtade också vitingen...  ;)
Som sagt, ingen Omni-boggie. Däremot fick jag 7474 vid Ropsten på linje 212  :).

Andreas91

Citat från: Alex Ljusteröbon skrivet 16 december 2010, 19:21:15 PM
Snygga bilder i snön ;). Gud vad jag saknar Gullmarsplan får vell ta en tur dit på jullovet :D


Tack så mycket! :) Ja, det tycker jag att du skall göra. ;)

Andreas91

Citat från: Fredrik Klint skrivet 16 december 2010, 19:48:25 PM
Jaså det var du som var där... Jag plåtade också vitingen...  ;)
Som sagt, ingen Omni-boggie. Däremot fick jag 7474 vid Ropsten på linje 212  :).

Åh, jag misstänker att det var du som stod o fotograferade på andra sidan gatan med systemkameran! :D Trevligt att råkas, får jag säga lite så där i efterskott. ;D Jag skall försöka sticka dit imorrn igen och göra ett nytt försök - nu när jag vet att de har förekommit en del nu på senaste tiden, så blev jag taggad på att verkligen hitta en.  :P Ha det bra o fortsatt lycka med jakten!  ;) Härligt med 7474 också. Ser fram emot att få se dessa i innerstan så småningom.  :)

MrX

Citat från: Andreas91 skrivet 16 december 2010, 20:33:55 PM
Åh, jag misstänker att det var du som stod o fotograferade på andra sidan gatan med systemkameran! :D Trevligt att råkas, får jag säga lite så där i efterskott. ;D Jag skall försöka sticka dit imorrn igen och göra ett nytt försök - nu när jag vet att de har förekommit en del nu på senaste tiden, så blev jag taggad på att verkligen hitta en.  :P Ha det bra o fortsatt lycka med jakten!  ;) Härligt med 7474 också. Ser fram emot att få se dessa i innerstan så småningom.  :)

Om herrn kommer efter 18 (smått otroligt sent) så kan han hoppas på att få mig på bild med ;)

Trevligt svep i vanlig ordning! Tråkigt att du inte fick någon Omnilinkboggi på bild, såg en på 823 i morse dock.

Fredrik Klint

...Såg förresten en boggie på 172:an idag... Antar att det var en av Tyresös nya eller har Södertälje börjat köra turer på 172?  ;)

Andy: Ja, jag var på väg hem, tog ett par bilder i väntan på 809:an, vi får hälsa vid nästa tillfälle  :)

Andreas91

Citat från: MrX skrivet 16 december 2010, 20:46:52 PM
Om herrn kommer efter 18 (smått otroligt sent) så kan han hoppas på att få mig på bild med ;)

Trevligt svep i vanlig ordning! Tråkigt att du inte fick någon Omnilinkboggi på bild, såg en på 823 i morse dock.

Tack så mycket! :D Ja, det var lite surt med Omnilinkboggiebussen, men förhoppningsvis så går det bättre imorgon. :P

Jag är däremot osäker på om jag är där vid 18, måste plugga en del inför tentor (2!  ::)) i början av nästa vecka också. Jag får hoppas på ett annat tillfälle, men det vore väldigt kul.  :)

Andreas91

Citat från: Fredrik Klint skrivet 16 december 2010, 20:54:52 PM
...Såg förresten en boggie på 172:an idag... Antar att det var en av Tyresös nya eller har Södertälje börjat köra turer på 172?  ;)

Andy: Ja, jag var på väg hem, tog ett par bilder i väntan på 809:an, vi får hälsa vid nästa tillfälle  :)

Åh, det finns saker o leta efter där nere också! :D Ja, jag skall försöka hinna med en liten runda imorgon.  ;D
Vi ses!  :)

Gabi94

Citat från: Andreas91 skrivet 16 december 2010, 21:34:38 PM
Åh, det finns saker o leta efter där nere också! :D Ja, jag skall försöka hinna med en liten runda imorgon.  ;D
Vi ses!  :)


Hade du tänkt åka till Södertälje imorn?

Gabi94

Citat från: Fredrik Klint skrivet 16 december 2010, 20:54:52 PM
...Såg förresten en boggie på 172:an idag... Antar att det var en av Tyresös nya eller har Södertälje börjat köra turer på 172?  ;)

Andy: Ja, jag var på väg hem, tog ett par bilder i väntan på 809:an, vi får hälsa vid nästa tillfälle  :)



Vilken vagn nummer hade den om du kunde se den?

Andreas91

Citat från: Gabi94 skrivet 16 december 2010, 22:15:08 PM

Hade du tänkt åka till Södertälje imorn?

Hej! Södertälje är jag osäker på om jag åker ner till imorgon. Jag tror att jag får begränsa mig till Gullmarsplan, eventuellt lite längre söderut imorrn. Jag har lite bilder ifrån Omnilink-boggierna hos Nobina Södertälje och rätt många hos Nobina Lunda, men Tyresö är jag på ständig jakt efter nu.  :)

Gabi94

Haha, ok, har inte sett dig då, åker mest 748, ibland 784X, 785 tillbaka, och 760 hem. Det kom en Boggi på 760, en 7207.

Andreas91

Aha, då förstår jag. :) Jo, när jag var där, så blev det lite bilder från åtminstone någon av de linjerna som du nämnde. Jag har förvisso lagt upp dessa i en annan tråd, men det blir lite repriser här.





Gabi94

Jo jag vet jag skickade där förut och den tråden  var ok, Är det ok om jag har 784 som profilbild.