Huvudmeny

Volvo B12 BLE 6x2

Startat av Kent Skoog, 31 oktober 2009, 15:51:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Duger inte den Oudsten att köra med tiden ut?
Bara nyfiken.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

M

Märkligt det är ju ett par stycken

Ulf Rådeström

Citat från: M skrivet 04 november 2009, 21:09:59 PM
Märkligt det är ju ett par stycken


Nja...det är nog inte så märkligt egentligen.
Göteborg har ju liksom några andra städer i Sverige miljözoner där fordonen inte får vara äldre än 8 år (åtminstone i Stockholm) - och troligen faller ett antal fordon för åldersgränsen 31/12.

Miljözonsreglerna gäller ju oavsett om det är upphandling eller inte - så därav troligen lånet från Volvo för att kunna upprätthålla trafiken framöver.

Är det lån så får vi säkert se dom hos någon annan operatör i Sverige efter låneperiodens slut.

Nupski

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 november 2009, 07:59:11 AM
Nja...det är nog inte så märkligt egentligen.
Göteborg har ju liksom några andra städer i Sverige miljözoner där fordonen inte får vara äldre än 8 år (åtminstone i Stockholm) - och troligen faller ett antal fordon för åldersgränsen 31/12.

Miljözonsreglerna gäller ju oavsett om det är upphandling eller inte - så därav troligen lånet från Volvo för att kunna upprätthålla trafiken framöver.

Är det lån så får vi säkert se dom hos någon annan operatör i Sverige efter låneperiodens slut.

DOB vagnarna har alla filter så de får gå i 12år i miljözon så där är väl 2011 första avfället. Bovorna försvinner till årsskiftet, åtminstone från linjer med miljözon då de uppnår 12år. Volvo boogie 161-168 samt 235-243 är väl vissa med filter och andra utan så några av dem faller väl för miljözon.

Erling.L

OM jag förstått det rätt med vilka bussar som skall bort e det ALE dobbarna skånevagnarna o tror 244 får följa med bort med
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus