En massa Racebussar från Rallycross...(35 bilder)

Startat av Matte, 03 oktober 2009, 23:05:41 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Matte

Så nu har jag dokumenterat vad det är för Racebussar som va på besök på Rallycross under Lördagens tävling på Högstabanan.

Vissa är nog inte reggade som bussar längre utan som lastbilar och vissa är alla gånger äldre än vad som denna delen av forumet är satt som gräns för att publicera bilder. Men jag hoppas att bilderna vart bra och intressanta och tycker att det vore synd att splitta på det jag hade tänkt med att visa min dokumentation av Racebussar. Men nämnda bussar har som sagt engång vart just reggade som bussar.

Om Kvastarna tycker att detta inte va publicerat i rätt del av Buss-snack så kan ni flytta det till lämpligt.








































Peter Rost

Festligt! Är det någon som vet ursprunget på bussarna på bilderna 2-4, samt bilder 13-14?

/Peter

Greger Larsson

Citat från: Peter Rost skrivet 04 oktober 2009, 00:33:34 AM
Festligt! Är det någon som vet ursprunget på bussarna på bilderna 2-4, samt bilder 13-14?

/Peter

EOO003 urspr Postverket Dil 7542

CHF821 urspr Kust-&Inlandstrafik >Continentbus 327

/GL

Matte

Citat från: Greger Larsson skrivet 04 oktober 2009, 11:01:00 AM
EOO003 urspr Postverket Dil 7542

CHF821 urspr Kust-&Inlandstrafik >Continentbus 327

/GL

Trevligt att nån har koll på sådant. Jag har dock inte koll på vad dom gjort innan Racebuss jobben. Men det va iallafall alla bussar som kom på tävlingen som jag har fotat.

j-a

bild 19        fd GDG 2576 (swebus 0317)
bild 24,29   fd GDG 2485 (swebus 0314)

Matte

Citat från: j-a skrivet 04 oktober 2009, 13:53:37 PM
bild 19        fd GDG 2576 (swebus 0317)
bild 24,29   fd GDG 2485 (swebus 0314)

aha.... Jag såg faktist inte att 24, 29 e samma buss. Har inte fotat den 2ggr men lagt in samma bild 2ggr.

virtual1

Citat från: Matte skrivet 04 oktober 2009, 11:05:20 AM
Trevligt att nån har koll på sådant. Jag har dock inte koll på vad dom gjort innan Racebuss jobben. Men det va iallafall alla bussar som kom på tävlingen som jag har fotat.

Även du kan lätt få koll på sådant =) - bara kika in på eminenta www.svenskbusshistoria.se så har du alla svar =)

Matte

Citat från: virtual1 skrivet 04 oktober 2009, 14:47:53 PM
Även du kan lätt få koll på sådant =) - bara kika in på eminenta www.svenskbusshistoria.se så har du alla svar =)

Jo jag vet att den finns den sidan. Har den nånstans i favoriterna. Men ska ärligt säga att jag inte användet den så ofta.
Men det kan ha att göra med att jag inte tidigare fotat massa gamla bussar utan mest dom jag kör själv och dom vet jag ju ägaren och hyffsat mycket historik om.

Matte

Citat från: Matte skrivet 03 oktober 2009, 23:05:41 PM
Så nu har jag dokumenterat vad det är för Racebussar som va på besök på Rallycross under Lördagens tävling på Högstabanan.

Vissa är nog inte reggade som bussar längre utan som lastbilar och vissa är alla gånger äldre än vad som denna delen av forumet är satt som gräns för att publicera bilder. Men jag hoppas att bilderna vart bra och intressanta och tycker att det vore synd att splitta på det jag hade tänkt med att visa min dokumentation av Racebussar. Men nämnda bussar har som sagt engång vart just reggade som bussar.

Om Kvastarna tycker att detta inte va publicerat i rätt del av Buss-snack så kan ni flytta det till lämpligt.






Denna buss har jag iallafall listat ut att det är:http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/SL_Buss/H057/slides/H57_4934_Danderyds_sjukhus_910919.html

Peter Rost

#9
Citat från: Greger Larsson skrivet 04 oktober 2009, 11:01:00 AM
EOO003 urspr Postverket Dil 7542

CHF821 urspr Kust-&Inlandstrafik >Continentbus 327

/GL

Hur stort antal Volvo B57:60 T fanns det i Continentbuss flotta?

/Peter

Greger Larsson

Citat från: Peter Rost skrivet 04 oktober 2009, 17:30:58 PM
Hur stort antal Volvo B57:60 T fanns det i Continentbuss flotta?

/Peter

Två, 327 och 311(BWN379).

/GL

240 Cross

Citat från: Peter Rost skrivet 04 oktober 2009, 00:33:34 AM
Festligt! Är det någon som vet ursprunget på bussarna på bilderna 2-4, samt bilder 13-14?

/Peter

Vi (jag) har faktiskt visat bussen på bild 2-4 tidigare, kolla länken http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=4508.0




Så här ser den ut efter vägen, vi fick bygga till takräcket eftersom lastutrymmet vart för litet.
Foto från parkeringen utanför Konsum i Storlien.

Hoppas bilderna glädjer någon.

//Tomas

Matte

Citat från: 240 Cross skrivet 06 oktober 2009, 15:40:34 PM
Vi (jag) har faktiskt visat bussen på bild 2-4 tidigare, kolla länken http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=4508.0




Så här ser den ut efter vägen, vi fick bygga till takräcket eftersom lastutrymmet vart för litet.
Foto från parkeringen utanför Konsum i Storlien.

Hoppas bilderna glädjer någon.

//Tomas

AHA det va roligt att en Tävlings Förare eller nån i Temet själv är med på detta forum. Själv är jag Miljöansvarig i Haninge MK och kikade runt i Depån underhela tävlingen och då passade jag på att ta bildena på alla bussar som besökte våran tävling.

Jobergg

Ingen Rallycross buss men väl en dragracingbuss ;)
Jag träffade på den idag när jag var och kollade på en GMC lastbil som va gratis mot avhämntning.

Är den nån som vågar sig på en gissning vad det är för märke på bussen?


Bussmicke

Citat från: Jobergg skrivet 05 december 2009, 19:58:36 PM
Ingen Rallycross buss men väl en dragracingbuss ;)
Jag träffade på den idag när jag var och kollade på en GMC lastbil som va gratis mot avhämntning.

Är den nån som vågar sig på en gissning vad det är för märke på bussen?



van Hool Jumbo?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.