Busslink 6602 [1 SL-bild]

Startat av M224, 22 juli 2007, 21:33:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224


Fredde

Absolut  :)

Men vad är det för små nummerlappar som sitter innanför framdörren?

/Fredde

M224

Citat från: Fredde_J skrivet 23 juli 2007, 01:10:31 AM
Absolut  :)

Men vad är det för små nummerlappar som sitter innanför framdörren?

/Fredde

Tackar tackar. Menar du dom innanför frontrutan? Det är turnummret.

Bussmicke

trevligt bild men jag tycker molnen ser lite onaturliga ut på något sätt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 23 juli 2007, 01:26:31 AM
trevligt bild men jag tycker molnen ser lite onaturliga ut på något sätt.

Jag tror att det har med ljuset att göra, det var väldigt konstigt ljus, sekunden efter denna bild togs så blev det helmulet.

Jag tycker själv att dom ser väldigt kraftiga ut, men som sagt, det var soligt och molnigt på ett väldigt konstigt sätt.

(Det ser nästan ut som en HDR-bild fast den inte är det, helknäppt)  ;D

Fredde

CitatTackar tackar. Menar du dom innanför frontrutan? Det är turnummret.

Aha... men varför har man turen där? För mig låter det onödigt....

/Fredde

Nico


Det är väl mest en Busslink-grej och är väl i princip en relik från gamla SL Buss. Får se om brickorna dyker upp på Råsta eftern den 20/8. Kläderna har i alla fall kommit nu... det lilla man fick.  :-X
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Magnus_J

i annat fall kan vi göra egna i stil med linjenummer A4 lappen :D

LinusA

Citat från: Fredde_J skrivet 23 juli 2007, 01:40:13 AM
Aha... men varför har man turen där? För mig låter det onödigt....

/Fredde

Det är bara för att förarna skall ta rätt buss vid avlösning ute på linjen! Ibland kommer flera bussar på samma linje samtidigt till avlösningshållplatsen, och ibland kommer vagnarna i fel ordning pga vagnfel eller dylikt. Tar man fel buss så blir det lätt fel med raster, TL har inte koll på bussarna/förarna/omloppen, bussarna byter linje vid ändhållplatsen osv... Det är mycket användbart i stan när det är trafikkaos och bussarna kommer i konvoj...så även nya bussar i innerstan utrustas med blocknummerskyltar.

/L

MGA

Mycket bra bild Danne.
Trevligt att se lite Busslink trängselbussar.  :D
///
MGA

M224

Citat från: MGA skrivet 23 juli 2007, 14:52:19 PM
Mycket bra bild Danne.
Trevligt att se lite Busslink trängselbussar.  :D
///
MGA

Tackar, bilden är faktiskt tillgägnad dig  :D

Fredde

Okej, tackar för förklaringen. Annars kan man ju kanske fråga föraren om det är han som ska bli avlöst :)

/Fredde

Nico


Eller ännu bättre och behålla samma vagn hela passet.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredde_J skrivet 24 juli 2007, 00:58:39 AM
Okej, tackar för förklaringen. Annars kan man ju kanske fråga föraren om det är han som ska bli avlöst :)

/Fredde

Jo, men det kan ju vara flera förare som väntar på avlösning. Ett alternativ är förstås också att man får veta vilket nummer den buss man skall avlösa har. Men brickorna är en bra uppfinning så länge det fungerar, dvs förarna tar fram rätt turnummer.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Fredde

Mja.. Tycker dock det vi har är ett bra system. Man slår fram på en dator vilka vagnar man ska ha under dagen etc. Då vet man det innan man lämnar garaget. Inga missar utan man dyker på rätt vagn när man ser den anlända.

/Fredde