Huvudmeny

Linjebuss 2501+2512

Startat av Bussmicke, 24 december 2008, 23:34:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Så snygg den är i helblått!

Jona

Citat från: Cyklisten skrivet 25 december 2008, 01:01:16 AM
Så snygg den är i helblått!

Amen, en trapp-Säffle eller en Maxci passar nästan alltid bra i vilken kostym och färg som helst.
Håller med dig i dina synpunkter alltså...

/J
MVH Filosofen Jona

S Svensson

Har Du Michael något foto på en likadan buss i provfärg (troligen dekalad). Samma färgsättning som X10/11 i ursprungliga färgen.

Bussmicke

Tvivlar, vilken skulle det vara i så fall?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Troligen LB 2507 om jag minns rätt (möjligen 2506).

Bussmicke

Låter bekant nu när du säger det, ska titta men lovar inget.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: S Svensson skrivet 27 december 2008, 16:27:00 PM
Troligen LB 2507 om jag minns rätt (möjligen 2506).

Jag tror det var 2512. Tyvärr tror jag aldrig jag själv fick bild på den i denna provlack.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

2512 är den som avviker med GL-ränderna men bara på dörrsidan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Det är alltså inte 2512 som haft avvikande färgsättning.
Som synes saknas det mörkblå taket. Taket på 2512 är vitmålad. Jämför X11 3205,3209-3211.

Johan B

Mkt trevligt med bilder på gamla Partille centrum och med de gamla bussarna. Har du fler i arkiven med denna kombination får du gärna lägga ut vid tillfälle i mån av tid och lust.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 27 december 2008, 21:34:23 PM




Men vänta nu här Micke! - är det rätt tidsordning här? - har man verkligen gått från full LED-matris
i skyltskåpet till vev-dito?????? - borde inte första bilden med GS-färgsättningen varit tagen senare?

Jonas Gustafsson

Nej, det är faktiskt alldeles riktigt.

Och jag tror fortfarande att det är 2512 som hade blått tak... En mycket kort period mellan stadstrafiklack och nästan normal GL-lack...

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.