Snart en vardagsbild i Stockholm

Startat av Marc, 22 september 2008, 12:42:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erling.L

tycker tank kåpan nästan ser ut som en fästanordning som att man skulle kunna hänga bussen i en skena, men håller med Micke ser groteskt ut
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Simon Bertilsson

Citat från: BEL skrivet 24 september 2008, 17:42:14 PM
tycker tank kåpan nästan ser ut som en fästanordning som att man skulle kunna hänga bussen i en skena, men håller med Micke ser groteskt ut

Nu kom jag på vad den påminner om. Super Guppy!!!  ;D

Bussmicke

När kan vi förvänta oss att 7501 kommer i trafik?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rickardo

Citat från: Ted S skrivet 24 september 2008, 17:32:29 PM
Det är kunden som väljer. Busstillverkaren/karossören har normalt flera stolsfabrikat och -modeller att erbjuda.

/Ted

De stolar som sitter i Arrivas bussar i Malmö/Hbg heter Kiel. Mer kan man läsa här http://www.kiel-sitze.de
Stolsmodellen heter Lite och i mitt tycke väldigt sköna stolar för att vara stadstrafik.
Trevlig bild för övrigt!
/Rickardo

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 24 september 2008, 18:28:03 PM
När kan vi förvänta oss att 7501 kommer i trafik?

Tidigast i december, då det är tänkt att de 29 kamraterna levererats. Viss testkörning i linjetrafik innan dess kan dock inte uteslutas.

/Ted

Danne B.

Citat från: Magnus_J skrivet 24 september 2008, 10:51:28 AM


Ser inte passagen mellan stolarna i förgrunden väldigt smal ut? Jag tänker mig en fet pälstant på ena sidan och en ipodlyssnande snorvalp på andra sidan - Två av dom mest svårflyttade, men ack så vanliga, varelserna...

Eller är det bilden som skapar en synvilla?

//Danne

Magnus_J

tänkte faktiskt inte på det om jag ska vara ärlig.
men med tanke på en annan tråd om för smala bussar kan man ju fundera. dock så slipper man ju gå fram till föraren med rollator i SL land.

ser nog iofs smalare ut än vad det är.