Snart en vardagsbild i Stockholm

Startat av Marc, 22 september 2008, 12:42:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc


I dag en udda bild...
I framtiden en vanlig vardag!

Fredde

Ahh, där har vi den! Trevligt, snygg bild! :D

Undra bara hur många som sprang och vinkade och ville åka med... ;D


Ulf Rådeström

Snygg design på gastankarna man fått till med lite mjuka linjer....jämfört med apan som står på andra sidan där designen är...tja...ingen alls?

Cyklisten

Oj, det måste vara tredje version av denna kåpan. Beror det på var de tillverkas eller är det upp till beställaren?

Davve

Hehe! Fler bussfotografer ute idag märker jag. Såg denna buss borta vid radiohuset idag, försökte få en bild på den men såg bussen försent för att hinna att få upp kameran för en vettig bild... :( Jaja, nu fick jag ju se en finfin bild av den iaf. :)

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 22 september 2008, 16:19:38 PM
Snygg design på gastankarna man fått till med lite mjuka linjer....jämfört med apan som står på andra sidan där designen är...tja...ingen alls?

I den här vinkeln ser det nästan groteskt ut..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

jag tycker att gastanken påminner om de oranga flythjälpmedel som man fick använda i simhallen när man var liten och skulle lära sig simma.  ;D

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 23 september 2008, 01:27:36 AM
I den här vinkeln ser det nästan groteskt ut..

Men lille gubben...nu blev det för modernt för dig igen  :o

Patrik

Jag håller med Micke och Muk, det hade nog varit snyggare med en strömlinjeformad förhöjning av taket istället så att det inte ser ut som en konstig klump mitt på taket.

M224

Varför kan inte tankarna vara längre och lägre? Så att de inte ser ut som någon slags tumör!


Ulf Rådeström

Citat från: M224 skrivet 23 september 2008, 12:34:43 PM
Varför kan inte tankarna vara längre och lägre? Så att de inte ser ut som någon slags tumör!



Totalviktsfördelningen

Magnus_J

lite mörka bilder... var mörkt ute och tog med blixt.




Simon Bertilsson

Varför har man inte samma säten som Helsingborg har i sina bussar av samma modell? Har Man bytt leverantör?

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 23 september 2008, 20:03:51 PM
Totalviktsfördelningen
Håller med om att utväxten/tumören ser väldigt skum ut. Är där inte en hel del axeltryck att spela på? Bussen har ju boggie, vilket skulle ge en största tillåten bruttovikt på 26 ton.

M224

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 24 september 2008, 15:15:50 PM
Varför har man inte samma säten som Helsingborg har i sina bussar av samma modell? Har Man bytt leverantör?

Just dessa Vogelstolar är mina favoriter, lagom hårda och fasta samt att de håller bra.

Ted Selander

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 24 september 2008, 15:15:50 PM
Varför har man inte samma säten som Helsingborg har i sina bussar av samma modell? Har Man bytt leverantör?

Det är kunden som väljer. Busstillverkaren/karossören har normalt flera stolsfabrikat och -modeller att erbjuda.

/Ted