Fler av metervaran från Scania - SL-land 1990

Startat av Ulf Rådeström, 15 april 2008, 22:27:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

När Scania ändå var igång och kapade stocken, så blev det lite över även till Stockholmsområdet och SL.







Tittut i grönfodret:

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 15 april 2008, 22:27:08 PM
När Scania ändå var igång och kapade stocken, så blev det lite över även till Stockholmsområdet och SL.




MYCKET trevligt, dessa två speciellt känner jag för.
1. Liljeholmen för att det är totalt förändrat, stora husblaffor i bakgrunden och bilparkering där bussen står.
    Här har jag mången gånger passerat till och från jobbet och här har jag tagit mängder med bilder.

2. Tumba station likaså, där bussen står går vägen idag.
    I detta trafikområde bor jag och är favoritområdet.

Favoritbilden blir givetvis Botkyrkabilden.

Och ta mej sjutton, är det inte Linjebuss 0945 som står på Klarabergsviadukten?
har nämligen sett samma vagn på samma plats själv.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon A

Trevliga bilder men har en liten undring. Antingen har jag missat något eller så är jag bara dum men vad menas med "när Scania ändå kapade stocken"? Tacksam för svar.

//Simon

Leif D

Fina bilder Uffe, har du scannat dom själv ?

Kom just på varför Bussmicke aldrig använder klocka ! 
Han tror att värden inte ska förändras då, de måste ju vara det.
;-)

Bussmicke

Har inget emot förändringar, om de är till fördel/till det bättre vilket det sällan är..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 23:48:49 PM
Har inget emot förändringar, om de är till fördel/till det bättre vilket det sällan är..

Å tusan !!
Har inte märkt någon positiv inställning till förändringar, vad jag kan minnas.....
;-)

Ted Selander

Citat från: Simon A skrivet 15 april 2008, 23:32:09 PM
Trevliga bilder men har en liten undring. Antingen har jag missat något eller så är jag bara dum men vad menas med "när Scania ändå kapade stocken"? Tacksam för svar.

//Simon

Karossens form får somliga att osökt tänka på metervara eller en stock som kapas i valfria längder. Vanligast var 12 eller 18 meter.

/Ted

Cero

Underbara bilder på saknade bussar. Speciellt 5775 som tillhör min hemmaplan.

Simon A

Citat från: Ted S skrivet 16 april 2008, 06:26:01 AM
Karossens form får somliga att osökt tänka på metervara eller en stock som kapas i valfria längder. Vanligast var 12 eller 18 meter.

/Ted
Tack för svaret :)

//Simon

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 16 april 2008, 00:11:30 AM
Å tusan !!
Har inte märkt någon positiv inställning till förändringar, vad jag kan minnas.....

Har knappt varit några värda namnet heller..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 april 2008, 07:49:48 AM
Jo jag reagerade också på att den fd Vallentuna/Siriusbussen hade råkat komma med uppe på viadukten.

//Lars


Hade denna på hemsidan, någonstans i arkivet skall jag ha bilder från Klarabergsviadukten där bakpartiet ingår.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 16 april 2008, 16:18:42 PM
Har knappt varit några värda namnet heller..

Glömde ju en positiv förändring iofs, men den är väl väl OT för detta forum kanske.  Herrns snusförbrukning allså.  Det ser jag som positiv förändring.
;-)

Ove Bojarp

#12
På denna tråd fanns en bild på en Volvo (LB-märkt) KSD 775, nu till undringen:
Jag har också denna buss på dia, men ologgad och med en handikapp logga alldeles vid
dörren, den har också en Linjebussmärkt pappskylt med handskrivet linjnr: 546 och dessutom
är färgsättningen annorlunda. Hade den något speciellt när den var handikappmärkt
trots bara en dörr (den jag ser på sidan). Eller har den en dörr bakom bakhjulet?

Ulf Rådeström

Citat från: Bussmicke skrivet 15 april 2008, 23:48:49 PM
Har inget emot förändringar, om de är till fördel/till det bättre vilket det sällan är..

Jo, men visst var det bättre förr...
Mer buller från bussarna, mer utsläpp, inga bränslen som sparade naturen, färre hästkrafter så de gick slöare, ingen AC, dom äldre hade svårare o komma upp på bussen, och barnvagnarna tog längre tid på sig när dom fick bäras av och på.

Micke...visst var allt bättre förr....eller?

Niclas Wennerlid

Ska man se ur ett verklighetsanpassat läge så.. Men ur diggarsynpunkt är de äldre såklart häftigare.

//Niclas