Nobina 7046-7048 till UL

Startat av Bese001, 29 november 2021, 18:58:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej,

Ser att dessa tre Volvo,  från 2010, lämnat Sundsvall och flyttats till Uppland nu i september.
Har något lämnat Uppland?

Omdisponering pga operatörsbyte (Keolis) i Uppland,  till sommaren?

Walter

Är ju inte omöjligt att något nyare lämnat Uppland för att tjänstgöra i annat område från december när tidtabellsbyte görs.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Då blir de gula igen då... (Var värmlänningar först!)

Buzzlover

Nej, dom har behållit sin vita färg dock med rätt utrustning för att kunna skylta linjerna och validera biljetter.
Som jag fattat det som så är dom endast förstärkningsbussar därav att dom inte lackas om.
Kan vara så att deras vistelse också bara är temporär, tror jag hörde det någonstans men är inte helt 100 på det.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Ersa

Bussarna som man satt in efter att Edlunds försvann är ju helvita, och rullat i ordinarie trafik ett par veckor nu. Sunt av UL att strunta i krav på omlackering av bussar då det bara är månader kvar av avtalet. Skattebetalarna behöver inte en repris av 2006 då gamla UL-grå bussar lackades UL-gula några månader innan de gick till skroten i Hölö.

Buzzlover

Det är dom som är 7046 - 7048.
Tror att det är ovanstående och Transdev som tagit över Edlunds avgångar tills en stadig ersättare kan köra igång (Förmodligen Transdev fast med en utökad flotta så man slipper använda 7046 - 7048)
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Ersa


caa

7046-7048 går som förstärkningsbussar december ut och lämnar sedan Uppland.
Transdev har tagit över efter Edlunds och kör med samma fyra bussar som Edlunds gjorde.
7313, 7314, 7317, 7320