Transdev 1273-1274 till GUB

Startat av Bese001, 06 oktober 2020, 19:14:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej!

Råkade se 1273, UGA 561, i dag i Uppsala så jag kollade upp den och vagnsnumren runtikring och det visade sig att den och 1272, UGA 236 registrerats på GUB 200924. De är MAN A21 biogas från 2012 och har väl antagligen blivit över i Linköping eftersom de besiktigades där i vintras.

Nån som vet mer?

Carl Eric

GUB har 4 eller 5 MAN från Transdev som kör extrabussar i stadstrafiken. Tror att 1265 är en annan av dem. De har ÖTRAFs design kvar men har också fått svarta fält tejpade över. Det ser inte så snyggt ut...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

kimpan

Bussarna är leasade på 6 månader för att gå förstärkning i Coronatider...

Bese001

#3
Tack för info! Det verkar vara 4 st. Förutom 1273-74 och 1265, även 1266 enligt bilregistret.

Bussmicke

Numrerade 1-4,  GUB-nummer 001-004.











//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

STORT tack för dessa bilder Micke!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

Dessa 4 inlån har nu lämnats tillbaka till Svenska Neoplan Väst 210204.

Bussmicke

Redan, trodde att de skulle bli kvar nån månad till

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bese001

Källa: Bilregistret, ej avställda.

Buzzlover

Intressant, enligt bilder från 04 februari så gick en av dom i trafik som förstärkningsbuss på kvällen, men den kan ju absolut körts till SN efter avslutat pass.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Bussmicke

Man kanske behöll dem till man skulle flytta garaget?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

jocke

Fortfarande i trafik. Idag. Ett höftskott från trafikljuskön.

UGA 236


Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bese001

Verkar alltså enbart som att det bytts ägare/brukare i bilregistret. De är ju inte avställda.