Vy Buss 70906 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 01 oktober 2020, 20:39:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Sign. yngrot tog ett par bilder på rubricerade buss vid Borås resecentrum tidigare idag och har bett mig lägga upp dem här.




S Svensson


Fredde

Ny buss på en linje Keolis tar över i december...?
Eller har Vy kanske någon annan passande linje till denna efteråt?

Bussmicke

Som jag fattat saken är det en provbuss från Volvo.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Vad är den andra halvan som stämmer då¨?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

S Svensson

Citat från: Fredde skrivet 01 oktober 2020, 20:49:46 PM
Ny buss på en linje Keolis tar över i december...?
Eller har Vy kanske någon annan passande linje till denna efteråt?

Vy har tvåvåningsbussar på linjen Göteborg-Lysekil. Dessutom användes sådana på röd express vad gäller vissa turer.
Jag tor däremot att när man provar en buss, alltså bl a komponentprov, så spelar det inte någon roll vem som gör det. Att Vy gör det idag beror på närheten till Göteborg.
Det går också att se att svensk industri följer med och tar fram bra modeller. Denna buss är exempel på detta. Sedan antar jag att när Keolis tar över bussar så köper de sådana bussar.

John P

Är inte Keolis övertagande av linje 100 framflyttad ett år p.g.a tidigare överklagande från VY!?
VY ville väl bl.a att linjen inte skulle upphandlas utan de ville i stället köra den kommersiellt i egen regi.                                                                                       
Bussförare på Nobina Trollhättan.


Buzzlover

Du vill inte svara på vad du delvis instämde på? Och varför just delvist och inte helt.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

rasmus.03

Ett år försenat som John skrev.

Buzzlover

Det är inte ens förklaring på vad som delvist stämmer eller inte men nu när du tagit bort det inlägget så ser det ju bara ut som om vi svamlar...
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!