Galeasen (Gävle)

Startat av Yujin Zhang, 26 juli 2009, 14:33:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Vart ligger denna ställe (i Gävle)?

Anledningen till jag frågar är för att jag fick veta att regionbussar har sina matrast/paus där och det är också ett ställe där tjänsterna börjar/slutar. Jag har sökt på eniro och hitta.se men hittade ingenting så man blev nyfiken.

En följfråga: sist (och enda gången) jag besökte depån i Gävle såg jag en del regionalbussar där, men enligt samma källa ska det bara vara stadsbussar stationerad där fr.o.m. hösten då alla regionbusstjänsterna börjar/slutar i Galeasen. Kommer Swebus ha två uppställningsplatser i Gävle (om det inte redan finns)? ???


Anders Noren

Regionaltrafiken utgår väl från Sandvikendepån fr.o.m. i höst, därav att bara stadsbussar ska stationeras på Gävledepån? Eller har jag missförstått något?

Anders

Peter Öden

Hej !

Du har helt rätt Anders N. beträffande placeringarna av stads/regionbussar.
Regionbussarna tvättas/tankas vid nuvarande depå vid Lastvagnsbolaget
på Skolgången.

Mvh Peter Ö

Bussmicke

Citat från: Peter Öden skrivet 26 juli 2009, 19:41:16 PM
Hej !

Du har helt rätt Anders N. beträffande placeringarna av stads/regionbussar.
Regionbussarna tvättas/tankas vid nuvarande depå vid Lastvagnsbolaget
på Skolgången.

Mvh Peter Ö

Så Sandviken blir uppställningsyta utan dessa faciliteter?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Om jag förstått det hela rätt så kommer det att vara på följande vis:
Sandviken blir den stora depån i Gästrikland varifrån all regiontrafik kommer att utgå. Här har man byggt7håller på att bygga en helt ny depå med tillhörande tvätt och tankningsmöjligheter.
Vissa regionbussar kommer dock att vara placerade i Gävle då vissa linjer utgår ifrån Gävle och ej trafikerar Sandviken, ex. linje 25 och 95. Dessa bussar kommer att vara stationerade vid Galeasen. Då det ej finns några möjligheter till tvätt/tankning där kommer detta att ske vid stadsbussdepån i Gävle.

Bengt Almgren

 Fler linjer som utgår ifrån Gävle är L 48 och 49 till Hedesunda/Gysinge