Nyheter Arriva Stockholm

Startat av Buzzlover, 22 augusti 2020, 14:00:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Nobina 7970 är eller har i vart fall inv nr tre gånger bredvid varandra på baksidan....
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Dyra är dessa dekaler verkligen inte! Tror en sats på fyra ark (med fyra siffror vardera) gick på sisådär 200 kr exkl moms senast jag beställde och monterade såna 2017.

Gano


Här har ni 7970, om nu någon missade det.  ;D

Bussmicke

Otroligt...

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Transdev  åtminstone i Vallentuna, har både på bussen och på motorluckan av nån anledning. Funderat lite på om de tappar så många motorluckor att de måste märka upp vilken buss den tillhör.

Ersa

Ramen för reklam kom upp efter att man märkt upp siffrorna första gången, på motorluckan. Firman som monterade upp ramarna har gissningsvis inget ansvar för inventariesifforna, så de blev kvar halvt under ramen. Därefter klistrades ännu en uppsättning siffror på själva karossen.
På vissa bussar kan reklamramen ha tagits ner efter att ha blivit skadad, och då syns bägge uppsättningar tydligt.

Stordriftsnackdelar, som så mycket annat.

Walter

Antar/hoppas att 7970 utgjort prov för olika färger. Alla de som syns förkommer numera, vet inte vilken som anses standard. Men givetvis borde man tagit bort de överflödiga efteråt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

buskörare

Inte ens tänkt på att de göms bakom reklamskylten. Men såklart är det så.

Ersa

De gick en kortare tid utan reklamskyltram, och såg då helt okej ut, nylackade och blanka. Därefter kom nån på att ramen slulle på plats. Varför kan man undra, då publik för annonsering knappast lär vara så stor längsmed t.ex 665:ans och 666:ans färdväg.

Hasse L

Mobilbild

Arriva 6910 - från röd till blå.

Bussmicke

6602-6607, 6609, 6612, 6613 har jag sett i Solna idag. Solna centrum verkar vara ett bättre ställe att kolla på dem..

6602 Solna centrum
6607 Solna centrum och Vallgatan i Ulriksdal tror jag.








//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Lite mer fd. Halmstad i Spånga.







//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Citaro C2

Otroligt något annat än Scania OmniLink II boggi...

j***ar vad mycket snyggare CityWide är i LF-versionen.


david96

Jag åkte med den bussen i Söndags (påskdagen)!

Bussmicke

Citat från: Citaro C2 skrivet 08 april 2021, 18:41:02 PM
Otroligt något annat än Scania OmniLink II boggi...

He he.. Gott om Nutids-H10 annars

Citat från: Citaro C2 skrivet 08 april 2021, 18:41:02 PM
j***ar vad mycket snyggare CityWide är i LF-versionen.

På minner en hel del om Omnicity tycker jag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.