Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Silent

Ok man lägger in tänket att VY buss är Norges största buss&tåg bolag så kan man ju förstå namnet lite bättre om man även tänker in vyer man ser från ett buss lr tågsäte speciellt i Norge😬

homer

Citat från: Fredde skrivet 07 november 2019, 19:31:47 PM
Känns som att Keolis avvecklar sig själva genom att inte vinna anbud...
Minns knappt vilket som var det senaste, Karlstad?

dessutom vann dom aldrig Karlstad på riktigt utan fick ta över eftersom vinnaren gick i konkurs

virtual1

Citat från: homer skrivet 07 november 2019, 22:07:40 PM
dessutom vann dom aldrig Karlstad på riktigt utan fick ta över eftersom vinnaren gick i konkurs

Nja, det var väl inte riktigt så att "de fick ta över" - hade det vart på det sättet så hade nog Nobina & C:o blivit rätt pissed off...

bjorn.lovdahl

Citat från: homer skrivet 07 november 2019, 22:07:40 PM
dessutom vann dom aldrig Karlstad på riktigt utan fick ta över eftersom vinnaren gick i konkurs

Nog vann Keolis den riktiga upphandligen vad gäller Karlstad

Jan

Skillnaden mellan Vy Buss med det lägsta anbudspriset/år och det högsta, Nobina, var betydande, mer än 55 miljoner kronor.

Avtalsspärr råder till och med den 18 november.

Det totala anbudspriset per år i upphandlingen blev:

Vy Buss: 269 436 031:-
Transdev: 283 397 230:-
Keolis: 285 263 763:-
Arriva: 293 482 593:-
Bergkvarabuss: 295 199 260:-
Nobina: 325 066 050:-
I branschen 37 år

Jonas Gustafsson

Avtalsspärr = tid som är möjlig att överklaga tilldelningen?
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 10 november 2019, 20:46:00 PM
Avtalsspärr = tid som är möjlig att överklaga tilldelningen?
//Jonas

Snarare till avtal kan skrivas då tid för överklagande gått ut skulle jag tro.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

En avtalsspärr gäller i minst 10 dagar från det att underrättelsen om tilldelningsbeslutet skickats. Avtal kan tecknas när beslutet om tilldelning har fattats och avtalsspärren har löpt ut. Under den tiden får den upphandlande myndigheten inte ingå avtal.

https://www.upphandlingsmyndigheten.se/upphandla/Processen-for-LOU/upphandlingen/avtalssparr/

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 11 november 2019, 00:37:11 AM
Snarare till avtal kan skrivas då tid för överklagande gått ut skulle jag tro.

Det var väl ungefär så jag menade, men jag kanske uttryckte mig otydligt.  :)
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.


virtual1

Citat från: Lulebussen skrivet 15 november 2019, 14:31:25 PM
Bussmagasinet: Nobina in i Norrbotten.

Past att Nobina vann Piteå var väl nåt som hände för ett par år sen, och blev färdigförhandlat i maj? - vad är nyheten där?

Lulebussen

Att de även vann tre av Länstrafikens stomlinjer (det står naturligtvis inte vilka).

Dessutom står det att de tar över stadstrafiken i Piteå i juli 2021 istället för 2020 som det stod i somras.

BR

Umeå Buss tar hem linjerna 117, 136, 138-141 och 143 i Robertsfors Kommun.

Busspoolen behåller linjerna 146-154 i Vännäs kommun och linje 71 (Nordmaling - Vännäs)

Linjerna 301-305 och 315 i Lycksele kommun tas hem av Boreal Buss AS som även hade lagt anbud på paketen ovan.

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

Citat från: Lulebussen skrivet 15 november 2019, 16:05:54 PM
Att de även vann tre av Länstrafikens stomlinjer (det står naturligtvis inte vilka).

Dessutom står det att de tar över stadstrafiken i Piteå i juli 2021 istället för 2020 som det stod i somras.
Skrev och frågade. Jag fick svar idag.
14, 31, 32 tar Nobina i Norrbotten.

Hur många bussar kan det röra sig om?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.