Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.


Mr.Omsi

Citat från: AdmirT skrivet 23 mars 2018, 14:36:31 PM
Enligt en kollega blev det precis klart att Arriva tar över Helsingborg stad

Då stämde alltså det jag hörde för en vecka sen om att Arriva vunnit nåt i Skåne

AdmirT

Citat från: Mr.Omsi skrivet 23 mars 2018, 15:38:43 PM
Då stämde alltså det jag hörde för en vecka sen om att Arriva vunnit nåt i Skåne

Var väl rätt så väntat på ett sätt eftersom Arriva hela tiden sagt att man ska storsatsa på detta avtal samt Öresundstågen
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Gano

I början av Juni 2019 tar Arriva över stadsbussarna i Helsingborg!


Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

ML-buss

Arriva tilldelas Stadstrafiken Helsingborg med start Juni 2019 .
Nygammal operatör kan man ju säga .  ;)

1896

Någon som kan reda ut exakt hur många olika trafikpaket det finns i Kungsbacka ? I nuläget ska tydligen "Nordost/Sydost" ut på anbud, av Västtrafik vad jag förstår. Nyligen har skolskjutsar varit ute, av Hallandstrafiken. Och tidigare var väl Onsala ute som ett paket av Västtrafik. Vidare så ska väl ett paket omfattande stadsbusstrafiken ut i ett paket. Finns det flera trafikpaket i Kungsbacka ?

Silent

Hej på er,

Är ny här inne och är lite nyfiken på diverse upphandlingar runt om i Sverige.

Angående Arrivas övertagande av Helsingborgstrafiken, vet någon hur många bussar det rör sig om?

Mvh

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Grattis Nobina men vi får väl se med så många anbudsgivare är väl ett överklagande troligt.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

82 nya bussar varav 13 med eldrift ska Arriva köpa till trafiken i Helsingborg. Avtal signerat så tydligen inte överklagat.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

1896

Upphandlingen i Jämtland görs om:

www.bussmagasinet.se/2018/05/stor-upphandling-av-busstrafik-maste-goras-om/

Sundås

Det blev inte ett enda överklagande i Sörmland, så avtal är tecknat med Nobina nu.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

1896

När kan vi förvänta oss ett besked ang Eskilstuna ?

Fredde

... och för E31 (Sigtuna) och E32 (Ekerö) i SL-trafiken?
Har läst 201806, så under något planerat möte nu i juni?