Att flytta specifika linjer från en depå till en annan, eller från flera andra depåer till en enda, har ju gjorts förr. Så det kan man säkerligen göra igen. 677ans föregångare 807 kördes ju i stort sett enbart med bussar baserade i Uppsala och Rimbo före 2008, och 620+621 var ju delade mellan Åkersberga och Norrtälje innan 2011. Samtidigt rullade Rimbos bussar på Täbys lokallinjer varje vardag, samt på Roslagsbanan från Kårsta vid akuta strömavbrott, medan Vegorna från 676 hoppade in på enstaka 670:or.
Från och med övertagandet lär vi kunna få se betydligt fler mentala murar rivas, och depåerna återigen får köra linjer i angränsande trafikområden. Som det var förr. Tillbaka till rutinerna på dåvarande Busslinks 1990- och 2000-tal i mångt och mycket, kan man hoppas.
Eftersom det är olika datum för trafikstarterna lär det bli lite provande och experimenterande i början, och först efter tidtabellssiftet i början av januari 2023 får vi se större ändringar och meranvändning inom det nya stora trafikområdet. Dvs inte bara Täby och Norrtälje, utan även Vallentuna, Märsta och Upplands Väsby.