Buss och tåg i kollision på Hisingen

Startat av Sambjo, 08 mars 2021, 08:52:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sambjo

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/t%C3%A5g-har-krockat-med-buss-1.42647336

En av Keolis MAN-ledbussar på tomkörning har blivit påkörd av ett tåg vid en järnvägsövergång. Inga personskador är rapporterade och busschauffören har kunnat ta sig ur bussen.

https://goo.gl/maps/Puo517dUwAB3zbE36

Google streetview från övergången där olyckan inträffat

elliot

Tur att det inte var några resenärer på bussen hade nog inte gått så bra för dem.

MM

Totalskada avseende bussen enligt uppgift.

Erling.L

Enligt de uppgifter jag fått är det boggiebuss 2125 som det handlar om
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussemil

Boggibuss är det inte utifrån de bilder man kan se i länken ovan från GP

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus


Erling.L

Holy vilken smäll ...tur föraren va ur bussen o hoppas lokföraren e OK
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

buskörare

Fy 17 vilken chock för lokföraren! Otroligt att h*n klarade sig utan skador vad det verkar. Pch att folk vågar stå så nära?


Citaro C2

Jag minns att linje 725 i Botkyrka inte fick korsas med ledvagn eftersom det var Stoppskylt direkt efter järnvägskorsningen.

Om med tanke på olyckan här så borde samma regler gällt här. Hur tusan kan man stå med släpet kvar på spårområdet?

Ren tur att inga dog.

JH

Man kan rimligen anta att bussen inte gick att flytta på.  ::)

Citaro C2

Okej och varför inte det? Jag har inte läst någonstans att det varit fel på bussen.

JH

Det vore inte den första bussen i världshistorien som stannat på grund av ett tekniskt fel. Jag blev själv stående några timmar på E6 i krönet på Rombaksbrua när en luftslang gick av.

Walter

Nu blir det onödiga spekulationer men om bommarna går ned så flyttar man väl bussen? Om föraren gått ut så beror det antagligen på att bussen inte gick att flytta. Tekniskt fel eller att den fastnat.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!