Stockholm Sydväst...

Startat av 5783, 03 juli 2011, 18:41:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

5783

Kan vi försöka att använda de korrekta benämningarna på detta område när trafiken drar igång i höst. Det blir rörigt om vi ska skriva Botkyrka, Söderort, Gubbängen, Huddinge/Botkyrka etc.

Trafikområdet heter alltså Stockholm Sydväst. Depåerna heter: Eriksberg (nv Huddinge/Botkyrka), Nyboda (nv Söderort) samt Gubbängen (ny).
Bussarna i Huddinge (nv underdepå inom trafikområde Huddinge/Botkyrka) hamnar fr.o.m i höst i Gubbängen.

Notera även att det aldrig har hetat Botkyrka trots att nästan alla här skriver det. Det har alltid hetat Huddinge/Botkyrka. Men nu är det ju snart historia.

Jag skriver inte detta för att gnälla eller låta grinig men det blir lätt rörigt om man blandar nya och gamla namn.

Ted Selander

#1
Citat från: 5783 skrivet 03 juli 2011, 18:41:38 PM
Kan vi försöka att använda de korrekta benämningarna på detta område när trafiken drar igång i höst. Det blir rörigt om vi ska skriva Botkyrka, Söderort, Gubbängen, Huddinge/Botkyrka etc.

Trafikområdet heter alltså Stockholm Sydväst. Depåerna heter: Eriksberg (nv Huddinge/Botkyrka), Nyboda (nv Söderort) samt Gubbängen (ny).---
Bra initiativ!

För att vara helt korrekt har trafikområdet hetat Söderort (från 1994), men garaget/hallen (depån) har hetat Nyboda[hallen], NAH (från 1964). Även Gullmarsplan (GURA)och Hammarbyhallen (HYH) har använts för uppställning i olika omgångar.

Citat från: 5783 skrivet 03 juli 2011, 18:41:38 PM
---
Bussarna i Huddinge (nv underdepå inom trafikområde Huddinge/Botkyrka) hamnar fr.o.m i höst i Gubbängen.
---
Kanske inte själva bussarna, men visst den uppställning som finns i Huddinge upphör i höst.

/Ted

5783

Citat från: Ted S skrivet 03 juli 2011, 19:20:16 PM
Bra initiativ!

För att vara helt korrekt har trafikområdet hetat Söderort (från 1994), men garaget/hallen (depån) har hetat Nyboda[hallen], NAH (från 1964). Även Gullmarsplan (GURA)och Hammarbyhallen (HYH) har använts för uppställning i olika omångar.
Juste det stämmer :)

Citat från: Ted S skrivet 03 juli 2011, 19:20:16 PM
Kanske inte själva bussarna, men visst den uppställning som finns i Huddinge upphör i höst.

/Ted

Helt rätt, så långt tänkte jag inte.

Optimal

När Keolis tar över, så kommer Huddinge tillhöra Gubbängen, så det kommer bara hete Botkyrka, inget Huddinge. Det fick jag höra från "där uppe"

5783

Citat från: Jim skrivet 04 juli 2011, 02:17:52 AM
När Keolis tar över, så kommer Huddinge tillhöra Gubbängen, så det kommer bara hete Botkyrka, inget Huddinge. Det fick jag höra från "där uppe"

Det är fel. Och det var exakt därför jag startade denna tråd.

Bussmicke

Man ska skilja på trafikområde och garage.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico


Kanske t.o.m. även mellan avtalsområde, trafikområde och garage/depå då ett trafikområde i vissa lägen s.a.s. kan innehålla flera avtalsområden?  ;)

Hur vissa entreprenörer sedan internt, av diverse skäl, väljer att lägga upp det hela är en annan sak, men visst finns det variationer på området.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Före Nobina hette det Botkyrka på Busslinks tid.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: 5783 skrivet 04 juli 2011, 07:51:10 AM
Det är fel. Och det var exakt därför jag startade denna tråd.

När jag sökte till Gubbängen fick jag höra att eftersom Huddinge ska läggas ner så har dom som jobbar i Huddinge just nu företräde till Gubbängen om dom nu vill det. Hur kommer det sig att alla chefer osv säger lika dant och du säger en helt annan sak? Lika så ska alla Huddingelinjer utgå från Gubbängen

5783

#9
Citat från: Jim skrivet 05 juli 2011, 01:58:17 AM
När jag sökte till Gubbängen fick jag höra att eftersom Huddinge ska läggas ner så har dom som jobbar i Huddinge just nu företräde till Gubbängen om dom nu vill det. Hur kommer det sig att alla chefer osv säger lika dant och du säger en helt annan sak? Lika så ska alla Huddingelinjer utgå från Gubbängen


Det du säger om Huddinge och Gubbängen stämmer till fullo. Det jag menade var att garaget i Botkyrka ska heta Eriksberg. Du kan ju kolla i senaste Keolis-tidningen om du inte tror på mig.

http://www.busslink.se/default.aspx?id=31602&refid=1609

Bussmicke

Förr på SL-tiden hette garaget Eriksberg pga dess placering, senare SL-tid (Minns ej när) hette det Botkyrka, Under Busslink+Nobina = Botkyrka och nu återfår garaget sitt riktiga namn. bara kul.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: 5783 skrivet 05 juli 2011, 07:11:48 AM
Det du säger om Huddinge och Gubbängen stämmer till fullo. Det jag menade var att garaget i Botkyrka ska heta Eriksberg. Du kan ju kolla i senaste Keolis-tidningen om du inte tror på mig.

http://www.busslink.se/default.aspx?id=31602&refid=1609

Jo. Jag tror på dig. Men det jag menade var  bara att huddinge ska tillhöra gubbängen :)