SL buss vid Tingstadsmotet gbg

Startat av Zella, 26 april 2010, 12:52:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Tänkte först att det var busslink... men sen kom tanken att det kanske var omlackning nere i Malmö (som jag hört att en del bussar åker på)... i så fall till blå... den ser ju ganska ny ut.

Någon som vet mer.


homer

Ser ut som en Nobina och kollar man AC-n på taket är det en buss av nyare modell dvs 00-serien, om inte nyleverans?

Att Nobina skulle lacka om B9S har jag inte hört något om, men vem vet?

MrX


Bussmicke

Skulle inte 0031 till Götet av nån anledning?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rikard

Det är inte så att Busslink tagit ner någon buss för utbildning som e på gång o skall börja så smått inför starten av trafiken i Mölndal och Partille. Visserligen är flera scaniabussar i GBG nu men man vet aldrig.?????
Förarna blir ju timanställda redan från den 1e maj.
Rikard.

Zella

Citat från: Rikard skrivet 26 april 2010, 16:07:31 PM
Det är inte så att Busslink tagit ner någon buss för utbildning som e på gång o skall börja så smått inför starten av trafiken i Mölndal och Partille. Visserligen är flera scaniabussar i GBG nu men man vet aldrig.?????
Förarna blir ju timanställda redan från den 1e maj.
Rikard.

tre scaniabussar skulle vist vara färdiga tills imorgon för utb... ang SL bussen så vet jag inte ifall det var busslink eller nobina...


Carl Eric

Citat från: Tomas Fransson skrivet 26 april 2010, 16:20:23 PM
tre scaniabussar skulle vist vara färdiga tills imorgon för utb... ang SL bussen så vet jag inte ifall det var busslink eller nobina...



0031 är Nobina
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!


Carl Eric

Citat från: Tomas Fransson skrivet 26 april 2010, 16:29:28 PM
Hur ser du att det är 0031  ::) ;)

;D BM skrev ju det! Och jag har även ett minne av att Fredde_J skrev något om att den skulle dit!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

M

0031 är ju inte otroligt för den är på Arendal för lite prover.

/M


Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 26 april 2010, 14:15:30 PM
Skulle inte 0031 till Götet av nån anledning?

Visst skulle den dit, så jag är 100 på att det är den Tomas har fångat på bilden.

Det är Volvo som har lånat den för diverse olika tester.