SL Linje 41E 1974

Startat av Gunnar D, 18 december 2019, 17:35:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D



Två H23 på linje 41E inväntar avgångstid vid hpl Sandhamnsgatan i aug 1974.

Mvh Gunnar


zjbus

Instämmer, frånsett fordonen som blivit till det sämre.

Ulf Berlin

Citat från: zjbus skrivet 19 december 2019, 23:55:53 PM
Instämmer, frånsett fordonen som blivit till det sämre.
Dom som åkte med dessa bussar då,tycker nog inte det nu ;)/Ulf

zjbus

Citat från: Ulf Berlin skrivet 20 december 2019, 17:27:02 PM
Dom som åkte med dessa bussar då,tycker nog inte det nu ;)/Ulf
Det råder delade meningar om det.
Mvh zjbus

roggek

Jag har åkt Spårvägsmuseets H23 på Kulturnatten ett år, och jag måste säga att det var en av de bekvämare bussarna jag åkt i, jämfört med dagens bussar.
Bra benutrymme, behaglig gång och framförallt en smula nostalgi.

Tänk jag tror att allt var bättre förr...

zjbus

Citat från: roggek skrivet 20 december 2019, 19:11:14 PM
Jag har åkt Spårvägsmuseets H23 på Kulturnatten ett år, och jag måste säga att det var en av de bekvämare bussarna jag åkt i, jämfört med dagens bussar.
Bra benutrymme, behaglig gång och framförallt en smula nostalgi.

Tänk jag tror att allt var bättre förr...
Jag tvivlar inte alls på dej, skrev ju att fordonen blivit till det sämre.

Bussmicke

Hur då, utveckla gärna.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

zjbus

Citat från: Bussmicke skrivet 22 december 2019, 01:23:52 AM
Hur då, utveckla gärna.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Det är min personliga uppfattning, antingen så tycker man om nostalgi och sina minnen från förr eller inte, tänker inte gå in på någon djupare diskussion om det med dej.

Leyland

Citat från: zjbus skrivet 22 december 2019, 14:49:38 PM
Det är min personliga uppfattning, antingen så tycker man om nostalgi och sina minnen från förr eller inte, tänker inte gå in på någon djupare diskussion om det med dej.

? - Suck, nu åter långt ifrån ämnet.

zjbus

Citat från: Leyland skrivet 22 december 2019, 19:52:06 PM
? - Suck, nu åter långt ifrån ämnet.
Har du åsikter om att vara långt från ämnet så angrip inte mej personligen, ge dej på alla som avviker från ämnet eller låt bli.

Leyland


Staffan Sävenfjord

Citat från: zjbus skrivet 22 december 2019, 20:18:24 PM
Har du åsikter om att vara långt från ämnet så angrip inte mej personligen, ge dej på alla som avviker från ämnet eller låt bli.
Fast i det här fallet var det du som först avvek från ämnet. Det är faktiskt inte nödvändigt att så gott som varje gång någon visar en gammal bussbild framföra sin åsikt om att bussarna var bättre förr.

Det är fler än du som gör så och vi får snart ta i med hårdhandskarna om det inte blir någon bättring på den punkten. Betänk att dessa sura kommentarer har föranlett att flera av oss drar oss för att visa gamla bussbilder.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

zjbus

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 22 december 2019, 21:38:23 PM
Fast i det här fallet var det du som först avvek från ämnet. Det är faktiskt inte nödvändigt att så gott som varje gång någon visar en gammal bussbild framföra sin åsikt om att bussarna var bättre förr.

Det är fler än du som gör så och vi får snart ta i med hårdhandskarna om det inte blir någon bättring på den punkten. Betänk att dessa sura kommentarer har föranlett att flera av oss drar oss för att visa gamla bussbilder.
Jaså, med att skriva Instämmer, frånsett fordonen som blivit till det sämre, var det en sur kommentar?
Så det är fel att tacka för visade bilder på äldre bussar? Hur som så är det väl inte meningen att leyland ska uttrycka syrliga suckar mot mej som definitivt inte tillför något  så fort han anser att jag avviker från ämnet, har aldrig sett att han gjort det mot någon annan och det finns ju som du skriver många som avviker från ursprungligt ämne vilket är väldigt lätt att göra i en diskussion. En fundering är ju om leyland är en självutnämnd individ att avgöra var gränserna går för att avvika eller inte?

Leyland

Citat från: zjbus skrivet 22 december 2019, 22:33:24 PM
Jaså, med att skriva Instämmer, frånsett fordonen som blivit till det sämre, var det en sur kommentar?
Så det är fel att tacka för visade bilder på äldre bussar? Hur som så är det väl inte meningen att leyland ska uttrycka syrliga suckar mot mej som definitivt inte tillför något  så fort han anser att jag avviker från ämnet, har aldrig sett att han gjort det mot någon annan och det finns ju som du skriver många som avviker från ursprungligt ämne vilket är väldigt lätt att göra i en diskussion. En fundering är ju om leyland är en självutnämnd individ att avgöra var gränserna går för att avvika eller inte?

Suck.