Nobina Tyresö Blåbussboggie på bild!! :D + etc.

Startat av Andreas91, 12 januari 2011, 17:32:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HB

Citat från: Bussmicke skrivet 13 januari 2011, 00:43:24 AM
0435 eller 0437?

437. Körde själv hem den en sommarnatt från Vänersborg till Tyresö. /Henrik/

HB

Citat från: Fredrik Klint skrivet 12 januari 2011, 20:50:14 PM
Saknaden av ett gäng nya boggievagnar kan inte bli mer tydlig än när man ser 3387 då och då vid Gullmarsplan, i trafik... Varken SL-röd eller SL-blå, ingen bakdörr och äldre än avtalsreglerna.
Slopade Tyresö ett gäng vagnar innan de nya OmniLinkarna började trilla in? 3387 borde vara "big no no"...  ;)
Den 21 april fyller bussen nitton år, hinner den göra det månntro? Ursäkta raljerandet men vad ska man med krav på ålder och färger till när entreprenören inte verkar bry sig?  ::)

Det har inte något med hurvida någon "inte verkar bry sig". Anpassningar av depån för etanolbussarna som är uppdragsgivarens ansvar har tyvärr blivit ett antal månader försenat samtidigt som stora trafikutökningar skett på de flesta trafikområden i hela Stockholm. Därav har bussbrist uppstått, då det är svårt att köra trafik utan möjlighet att tanka och serva bussarna. Därför har det under hösten rullat fordon i vit respektive grön lack i Tyresö vilket självklart skett med uppdragsgivarens goda minne. Därmed hoppas jag att ditt raljerande är avslutat. /Henrik/

Fredrik Klint

Citat från: HB skrivet 14 januari 2011, 21:40:16 PM
Därmed hoppas jag att ditt raljerande är avslutat. /Henrik/

Tack för svaret, då vet jag. Kanske ska sluta skriva här över huvud taget...  >:(