Söndagssightseeing genom Stockholm [7 bilder]

Startat av Marc, 22 augusti 2007, 20:13:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Söndagsmorgon, klockan har precis passerat 06:45 när jag öppnar grinden till garaget, hämtar ut nycklarna och installerar mig bakom ratten. På schemat idag står det sightseeing x2, en på förmiddagen och en sväng på eftermiddagen.
Rullar iväg med Interbus 518 ner mot Stadsgården 160, trafiken är obefintlig och jag har god tid på mig för fönsterputs och finlir innan båten lägger till. Guide på denna resa visade sig vara en lärarinna till mig, roligt med gamla minnen.
m/s Delphin lastad med drygt 500 tyskar, gav 8 bussar. 3 bussar, däribland jag är reserverade för något kyrkligt sällskap, strax därpå kommer dessa ut och vi rullar iväg mot Gamla Stan.


Under tiden mitt gäng gör Gamla Stan till fots parkerar jag nere på Skeppsbron och tar en skön morgonprommenad genom stan.


Ett öde Nybroplan, ovanligt att se! Bakom mig lägger Cinderella II ut, litet snack med folket där och sedan är det bara att traska vidare.


Den här lilla myggan flög omkring genom stan på morgonen, en KingLong.

Efter ett besök vid Stadhuset, var det dags att rulla åter till båten, då gästerna skulle ha lunch.


Själv fick jag frågan att följa med besättningen...inte var dag man äter buffé på pool-däck med sådant sällskap!


Tillbaka på fast mark, står kollegor och guider och stampar...avundsjuka?


Lastar ombord lite folk igen och pilar över till Nationalmuseum. Medan vissa beskådar tavlor så hittade jag annat att glo på.


Sedan gick det för fullt ut till Drottningholm som sista sevärdhet, innan vi vid 18-tiden rullade in till båten igen.

Ett snabbt hejdå, sedan var det bara att placera ut skärppåsar i bussen och pipa iväg på nästa uppdrag. Hammarby supportrar från Mariatorget till Hovet...då vet man aldrig hur svinig bussen blir. Jag hade dock tur, de var både trevliga och skötsamma! 19:30 svänger jag så in på garaget igen, ytterligare en turistkörning är över, undrar vad som står på programmet i morgon?

Ante

Sightseeing 3HRS
Entré: DH+VASA, eller något likanande stog det väl på körordern med en referens som sitter på Birger Jarlsgatan :D
Fick skriva in ett antal (!) sånna här jag också :)
Trevliga bilder!

Peter Elmheden

Trevlig läsning. Du nämnde supportrar där.
Hade själv en körning för ca: 2 år sedan till Växjö.
Det visade sig att det var Firman Boyz, gick väl ganska bra iof
men det var inte skräppåsar vi diskuterar utan säckar.
Killarna var rekordeliga mot mig men tror inte jag ställer upp igen.
De lovade mig vid avresan att bussen skulle se ut som när jag hämtade dem
och det kan jag nästan verifiera.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Marc skrivet 22 augusti 2007, 20:13:48 PM

m/s Delphin lastad med drygt 500 tyskar, gav 8 bussar. 3 bussar, däribland jag är reserverade för något kyrkligt sällskap, strax därpå kommer dessa ut och vi rullar iväg mot Gamla Stan.


Trevlig bildreportage i vanlig ordning!
Men du missade ju en bild på båten. Tur då att jag fotograferade den i Flåm tidigare i somras.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Jonas Strömblad

Ja du Staffan, klart roligare miljö än de jag fått till med samma skuta...  :)
/J

IngemarJ

Hej!

Såg en av "Stockholmspaddorna" för mitt inre öga när Delphin nämndes.

Hälsar

Ingemar

Marc

Tackar!
Ja den bilden var då tjusig, fick inga bra vinklar i Stockholm.