I B9S-paradisets Mekka...

Startat av Bussmicke, 11 januari 2008, 23:38:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Snyggt Micke!
Kan i övrigt bara hålla med Andreas

Patrik

Citat från: M224 skrivet 11 januari 2008, 23:56:55 PM
Det såg väldigt konstigt ut med olika mittdörr och bakdörr. Hmm. Varför har man gjort så?

Jag föredrar bakdörren, men vill jag minnas rätt så är den med helglas den "nya" häftiga varianten. Tog glaset slut eller?

Kan det vara för att det är låggolv vid mittdörren så att man ska se golvet medan där bak är det en trappa som inte ska synas?

homer

6350 är alltså helt nylevererad? intressant att man inte har dubbla bakdörrar som råstas blåa fick då

Carl W

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 12 januari 2008, 07:57:18 AM
Mycke trevliga bilder Micke, man blir lätt imponerad över den klara röda färg och skärpa du får fram..

Det är inte Bussmicke som får fram den klara röda färgen. Det fixar de på lackeringen.  :)

Cero

Citat från: M224 skrivet 11 januari 2008, 23:56:55 PM
Det såg väldigt konstigt ut med olika mittdörr och bakdörr. Hmm. Varför har man gjort så?

Jag föredrar bakdörren, men vill jag minnas rätt så är den med helglas den "nya" häftiga varianten. Tog glaset slut eller?

Det där med dörrdesign har väl aldrig varit Säffles melodi. De flesta av deras skapelser tycker jag har dörrglaspartier som ser ut att vara designade av någon utan mått på fönsterhöjden i bussen. De är sällan i linje med nedre fönsterkarmen men det ser ut som att avsikten var att de skulle vara det. Någon centimeter skiljer. Den här gången ser det ut som att man lyckats förse bussen med tre dörrar gjorda helt individuellt eftersom det målade plåtstycket längst ned på första dörren inte matchar det på mittdörren i höjd. Och sista dörren är ju som redan kommenterats från en äldre årsmodell. Kanske läge att dela ut nya ögonmått i hjulklapp nästa gång och anställa en dörrdesigner?

Mikael T Nilsson

Jasså, de har levererats nu. Tack för bilderna!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl W

Citat från: Cero skrivet 12 januari 2008, 14:03:38 PM
Det där med dörrdesign har väl aldrig varit Säffles melodi. De flesta av deras skapelser tycker jag har dörrglaspartier som ser ut att vara designade av någon utan mått på fönsterhöjden i bussen. De är sällan i linje med nedre fönsterkarmen men det ser ut som att avsikten var att de skulle vara det. Någon centimeter skiljer. Den här gången ser det ut som att man lyckats förse bussen med tre dörrar gjorda helt individuellt eftersom det målade plåtstycket längst ned på första dörren inte matchar det på mittdörren i höjd. Och sista dörren är ju som redan kommenterats från en äldre årsmodell. Kanske läge att dela ut nya ögonmått i hjulklapp nästa gång och anställa en dörrdesigner?

Tycker nog tredje dörren ser okay ut. Något jag däremot reagerar på är att man inte har svart färg på vänster sida mellan fönstren där motorn sitter.

Peter Erret

Citat från: Carl W skrivet 12 januari 2008, 13:05:10 PM
Det är inte Bussmicke som får fram den klara röda färgen. Det fixar de på lackeringen.  :)

Micke, du precis som jag vet, andra vet det inte.

Tack för de trevliga bilderna.

Bussmicke

Varsågod Peter och tack själv för dina bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: homer skrivet 12 januari 2008, 12:10:10 PM
6350 är alltså helt nylevererad? intressant att man inte har dubbla bakdörrar som råstas blåa fick då

Nej, Råstaleveransen (både blå och röda) var unik i detta avseende, dubbeldörren bak var Volvo Säffles egen tolkning av diverse nya regelverk.

/Ted