Nyimport till Estland: Rödvita Scanior

Startat av Ersa, 14 juli 2015, 10:53:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Matte

Citat från: Frank Persson skrivet 15 juli 2015, 21:08:39 PM
52xx är byggda i Polen

Jo det är dom. Tror bestämt att Ersa vet det också. Men det är ändå designat och produkt utvecklats av dåvarande Svenska Scania. Att dom sedan är ihop skruvade på en billigare fabrik i Polen än Scanias fabrik i Södertälje tycker jag har inget med kvaliteten att göra. Tror det hade vart samma fel på bussarna ändå efter 12 års stads/landsbygds trafik om dom vart ihopskruvade av en svenska fabriks arbetare.

Niklas Bygdestam

Jag märker att det råder delade meningar kring om dessa bussar skulle vara bra eller inte.

Men oavsett om de är bra eller inte, ska alltså dessa bussar skrotas i Estland? Eller tänker de sälja dessa vidare österut?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter Rost

Sannolikt skrot i Estland. Förmodligen även reservdelar.

//Peter

Matte

Citat från: Peter Rost skrivet 16 juli 2015, 05:48:04 AM
Sannolikt skrot i Estland. Förmodligen även reservdelar.

//Peter
Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 15 juli 2015, 23:04:45 PM
Jag märker att det råder delade meningar kring om dessa bussar skulle vara bra eller inte.

Men oavsett om de är bra eller inte, ska alltså dessa bussar skrotas i Estland? Eller tänker de sälja dessa vidare österut?

Enligt säkra källor ska dom renoveras å köras med i 3-4 år till har en berättat för mig. Köparna hade även vart å besiktigat bussarna inför köpet 1 vecka innan dom togs ur trafik i Handengaraget. Stackars j***ar som ska köra dom och åka som passagerare.

Ulf Berlin

Citat från: Matte skrivet 16 juli 2015, 19:21:52 PM
Enligt säkra källor ska dom renoveras å köras med i 3-4 år till har en berättat för mig. Köparna hade även vart å besiktigat bussarna inför köpet 1 vecka innan dom togs ur trafik i Handengaraget. Stackars j***ar som ska köra dom och åka som passagerare.
Please,think a bit outside your little box.../Ulf

Björn Forslund

Allt är ju relativt, kanske ersätter de något som är sämre.

Matte

Citat från: Ulf Berlin skrivet 17 juli 2015, 12:51:44 PM
Please,think a bit outside your little box.../Ulf

Hur menar du med det? Att det jag skrev inte stämmer?

buskörare

Citat från: Matte skrivet 17 juli 2015, 19:19:30 PM
Hur menar du med det? Att det jag skrev inte stämmer?

Jag tycker inte det stämmer. Tycker inte dom är sämre än andra bussar i den åldern.

Ulf Berlin

Citat från: Matte skrivet 17 juli 2015, 19:19:30 PM
Hur menar du med det? Att det jag skrev inte stämmer?
Helt okej att du anser detta,men har man (t ex)kört gamla skumpiga Ikarus i 10 år måste dessa vara ett"himmelrike".../Ulf

Matte

Citat från: Ulf Berlin skrivet 20 juli 2015, 18:27:18 PM
Helt okej att du anser detta,men har man (t ex)kört gamla skumpiga Ikarus i 10 år måste dessa vara ett"himmelrike".../Ulf

Ja allt e ju relativt hur man jämför. Ni som är äldre körde ju en helt annan typ av bussar som agens moderna saker. Dessa bussar är tyvärr väldigt slitna å dåligt underhållna och strulade ofta och knepig förarplats för mig att få en skön körställning. Jag har aldrig gillat dom sedan dom kom till Handen från andra garage. Så dom e mina Ikarus som det verkar som du inte gillade då.