Ekmanbuss tällberg?

Startat av adeln, 05 oktober 2010, 20:26:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

adeln

Låg bakom en äldre ekman-setra idag mellan Borlänge - Leksand. Regnr: SCP - xxx (la inte hela på minnet).
Efter ett tag märker jag att dom tryck TÄLLBERG och lokalt telefonnr bak på bussen. Vad är det för nåt? Är det backhans som är i farten igen?
Eller har ekman en buss stationerad där nu???

D_skalis

/David
Intresserad av utryckningsfordon och bärgare
och lastbilar i alla olika utseenden
Frilansfotograf
http://www.blaljusbilder.org
www.david-sfoto.se

Mussebuss

Ska inte påstå att jag exakt vet vad du talar om, men ryktet går här i Leksand... Efter eget namn, Orsa trafik, Siljan Buss, Traveller, och möjligen även Flygbussarna Charter (osäker på de ryktet), så är det väl Ekmans tur att bekosta privatbuss i Tällberg. Traveller tröttnade väl att deras bussar gick som privata Caraveller mellan uppdragen. Det har sagts en del om Backhans aktiviteter här i bygden, men det är väl officiellt bara rykten... :-X

Så lycka till med den nya satsningen. De kommer nog gå kanonbra! ::)

för alla

Ja Ekmanbuss har en buss placerad i Tällberg från i år
hade även buss i området 10-12 år sen oxå, så börjar med det igen

Vem vad är backhans?

adeln

Backhans är en släkt som hade Backhans buss AB innan dom blev uppköpta av Orsa trafik nuvarande Siljan buss.

Fikman

#5
Far och son har synts i ekmanbuss på dalhalla i en 315 tror jag det var och en hds, bägge risiga.
Far har ju hoppat mellan diverse bolag efter han lämmna Siljan buss. Det är bara far som försörjer sig heltid på buss.
Möjligtvis Ekman har statsjonerat enbus här uppe sen början av hösten och när det gäller FAC så har han väll hjälpt/lånat Marks buss som är stationerad Falun