Helgtema: Pensionerade Swebus Expresser

Startat av Esbjörn, 17 augusti 2007, 21:48:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Esbjörn

I Postvagnen brukar det dras igång helgteman på olika ämnen...
...jag tänkte göra ett försök att dra igång ett helgtema här på snacket!

Vad sägs om pensionerade vagnar från Swebus Express?


Swebus 3305 på Cityterminalen den 10 oktober 2003.

Patrik

Jag tror inte att helgteman passar på det här forumet eftersom inte lika många har bilder på allt möjligt som man har på PV, men jag lägger ut en bild iaf:

Walter

Citat från: Patrik skrivet 17 augusti 2007, 22:16:10 PM
Jag tror inte att helgteman passar på det här forumet eftersom inte lika många har bilder på allt möjligt som man har på PV, men jag lägger ut en bild iaf:


Varför inte? det har körts helgteman på BS förut och det är väl en kul och frivillig sak att delta. Men visst jag håller med att om det ska bli några bilder så krävs det att ni hovfotografer har tid och lust att visa bilder.

Sedan gillar jag Esbjörns förslag denna gång ;D
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Varför inte?
Bara det inte blir som i en stafett..

Tack vare Esbjörn, väckte jag liv i Scannern..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Janne Rickman


Swebus 4344 utanför Neoplan verkstaden i Uppsala i väntan på renovering efter kraftig motorbrand.

/Janne

Janne Rickman



Swebus 4382 i orginallackering vid uppställningplatsen i Örebro.
Denna bör väl sjunga på sista versen?

/Janne

Bussmicke

#6
Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 augusti 2007, 22:39:18 PM
Trevligt!

Den mkt trevliga bussen 1058 hann jag aldrig se i denna design tyvärr, tack för bilden.

//Lars

Det var så lite så.
Har du möjligen en liten lista över Expresser på 90-talet (Bortsett 43xx) så jag kan hitta bilder lite lättare?
Blir lite jobbigt att gå igenom bild för bild..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Fortsätter med 2 till.



och slutligen en vagn som fullständigt överraskade mig, därav att jag endast fick bakpartiet.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Mycket trevliga bilder som hittils har visats i denna tråd! Jag drar mitt strå till stacken med en bild från hemsidan på 0141.



Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

CD



Swebus 4373 började sin tid som Swebus Express sedan Kustbuss och numera exporterad

Nicklas Vasa

3303-3306 köptes väl in för att trafikera linje 800, där 3306 var en godsbuss.

Niclas Rosenius



    Hej!

    Tänkte att jag skulle dra mitt strå till stacken med pensionerade Swebus Express:er.

    Så klart det blir en Neoplan från mig ;)

   

   //Niclas


Bussmicke

Åhh, jag som trodde tråden hade somnat in.

Har någon möjligen en liten lista över Expresser på 90-talet (Bortsett 43xx) ?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas Vasa

3301-3302 var väl beställningsvagnar hos Surahammars trafik, 3376-3377 var väl dom första automaterna på expressen. 3378 var lackad för E6 linjen i Bohuslän om jag inte minns fel.