Huvudmeny

Påbättrat...

Startat av Bussmicke, 07 december 2008, 23:40:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

JDS

Vad kostar en ny registreringsskylt egentligen, 120 kr? Snacka om fattigdomsbevis! Vad är nästa grej? Laga fönsterrutor med silvertejp? Eller nej vänta, det där är fan redan gjort...

Fredde

CitatVad kostar en ny registreringsskylt egentligen, 120 kr? Snacka om fattigdomsbevis! Vad är nästa grej? Laga fönsterrutor med silvertejp? Eller nej vänta, det där är fan redan gjort...

Nej de kostar 60 kr. Om en buss tvättas några ggr/vecka skulle jag tippa att de håller ca 2 år.


JDS

Citat från: Fredde_J skrivet 07 december 2008, 23:49:37 PM
Nej de kostar 60 kr. Om en buss tvättas några ggr/vecka skulle jag tippa att de håller ca 2 år.

Bussarna eller skyltarna?

Bussmicke

Sklytarna så klart ;)

Skulle tippa man inte skaffar ny skylt förrän det är dags att kleta på nytt skattekvitto..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

robbes

Citat från: Fredde_J skrivet 07 december 2008, 23:49:37 PM
Nej de kostar 60 kr. Om en buss tvättas några ggr/vecka skulle jag tippa att de håller ca 2 år.



Reg skyltarna i aluminium som detta är har redan efter ett halvår på bussar börjat tappa dens varta färgen.

Svemicke

Vad är det för grej som sitter i hålet bredvid linjeskylten?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Leif D

Märklig debatt detta....
Det var ju på samma vis förra gången skyltar tillverkades i metall. Plastskyltarna som fanns däremellan höll ju hur bra som helst, men målade metallskyltar håller bara några månader när de tvättas varje dag i maskin.
Att beställa och byta skyltar kostar ju lite mer än just skyltpriset. Någon ska ju t.ex. byta skylten.  Därför är ju påmålning nått som används rätt ofta och gjorde så förr.

Mr Nilsson brukar ju däremot dels inte se sånt och har säkert glömt bort att det va så förr också.
;-)

Bussmicke

Citat från: Leif D skrivet 08 december 2008, 00:44:54 AM
Mr Nilsson brukar ju däremot dels inte se sånt och har säkert glömt bort att det va så förr också.

Vad är det där för påhopp?
Var bara en ren slump jag såg detta, jag brukar inte gå och blänga på reg. skyltar för att leta fel eller så.
Varför låter du ofta så besk i dina kommentarer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B

Citat från: Svemicke skrivet 08 december 2008, 00:17:08 AM
Vad är det för grej som sitter i hålet bredvid linjeskylten?

Strålkastare som tänds vid backning.

Henasa

Min gissning på att skyltarna blir så här är att man använder ett för starkt tvättmedel. Mycket avfettning?

Leif D

Citat från: Bussmicke skrivet 08 december 2008, 01:16:37 AM
Vad är det där för påhopp?
Var bara en ren slump jag såg detta, jag brukar inte gå och blänga på reg. skyltar för att leta fel eller så.
Varför låter du ofta så besk i dina kommentarer?

Snälla Micke, de är inget påhopp alls, de är bara fakta och det brukar vi ju diskutera då och då, Du och Jag, trodde Du kände dej själv så pass bra vid det här laget.
Men det är ju inte bara påbättrade reg-skyltar Du missat, faktiskt en hel massa andra saker också, t.ex. när vi är ute och reser. Men av någon anledning blir du bara arg, när man påpekar sånt för dej.
Som sagt, besk eller inte, de jag menar är att saker och ting upprepar sej, har man bra minne så minns man. Eller så vill man inte minnas kanske ?
En förutsättning är ju dock att man är uppmärksam på sin omgivning, om man ska "se skogen för bara trän".
;-)

yngrot

Citat från: Bussmicke skrivet 07 december 2008, 23:40:04 PM






Vad säger farbror blå om det då?? Är det ok att skriva i själv??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Cero

Citat från: yngrot skrivet 09 december 2008, 17:31:28 PM



Vad säger farbror blå om det då?? Är det ok att skriva i själv??

Gissar att farbror blå tycker inte och halar upp blocket. Å andra sidan är väl risken att stöta på dylik farbror ganska liten i detta land.

Om plåtskyltarna endast håller i två år med daglig tvätt tycker man ju att kostnaden för ersättning av dessa borde vara inräknad i anbudet. Men det är ju mycket som inte är det numera....

Peter Erret

Citat från: Cero skrivet 09 december 2008, 18:09:06 PM
Gissar att farbror blå tycker inte och halar upp blocket. Å andra sidan är väl risken att stöta på dylik farbror ganska liten i detta land.

Om plåtskyltarna endast håller i två år med daglig tvätt tycker man ju att kostnaden för ersättning av dessa borde vara inräknad i anbudet. Men det är ju mycket som inte är det numera....
Farbror Blå, eller som jag säger Kalle Batong eller Folksnapparen bryr sig inte, om inte man gjort en ändring av reg. skylten utan bara fyllt i den upphöjda "texten".