Huvudmeny

SvOf H54 4828

Startat av Bussmicke, 29 november 2008, 19:54:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Trevlig buss med bra växellåda.. ;D  stolen är ju oxå rätt ny och fin jämfört med org.stolen...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

robbes

synd bara den har en massa olika nyanser av den röda färgen

Nupski

För att vara 35år gammal tycker jag den ser riktigt fräsh ut. Hur är den under? B58 tidig 70-talera med frökenväxel är ingen dum maskin att pysa runt med.

yngrot

Fröken växel... ;D  kul betäckning på Wilsonlåda   hörde det när jag körde i Gbg hos Kålleredsbussarna..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Robban

Är man bara ute och luftar den eller?
Den och 6332 var borta sist jag hämtade ut en buss på garaget och det var förra veckan, det känns som man tagit bort lite dekaler runt om på bussen bl.a SL MOTORKLUBB som stod med stora vita bokstäver på "bakluckan".
Fina bilder Micke
/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Ersa

Trevligt att den är ute och rullar! :D

Niklas Bygdestam

Citat från: Robban skrivet 29 november 2008, 21:23:11 PM
Är man bara ute och luftar den eller?
Den och 6332 var borta sist jag hämtade ut en buss på garaget och det var förra veckan, det känns som man tagit bort lite dekaler runt om på bussen bl.a SL MOTORKLUBB som stod med stora vita bokstäver på "bakluckan".
Fina bilder Micke
/Robban

Bussen kändes faktiskt invändigt lite som "husbuss" eller liknande med några stolar vända så det blev fyrgrupper och med diskbänk. Nog kändes bussen välanvänd. Men den var ändå ett mycket trevligt inslag på Hjulmarknaden idag :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

Hej
Motorklubben har anpassat den "lite" på sin tid , därav bord och diskbänk. Har någon passande stolar så tar vi tacksamt emot. Men det är fortfarande en buss, och den går som ett spjut!
Fina bilder, Micke!

Niklas Bygdestam

Citat från: Björn Forslund skrivet 29 november 2008, 22:53:28 PM
Hej
Motorklubben har anpassat den "lite" på sin tid , därav bord och diskbänk. Har någon passande stolar så tar vi tacksamt emot. Men det är fortfarande en buss, och den går som ett spjut!
Fina bilder, Micke!


Vissa av borden tyckte jag verkade vara ett trevligt inslag. Ledde tankarna till att sitta och dricka kaffe :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

AL

På tal om bord, är inte myntbordet hiskligt långt?  Värsta cafédisken för man sålde väl bara biljetter på denna hos SL förr, och inga smörgåsar?

Björn Forslund

Motorklubben kanske hade kombinerad förare och bartender?

Ersa

Finns det några inredningsbilder till oss som inte haft förmånen att åka med den ännu?

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 30 november 2008, 12:01:05 PM
Finns det några inredningsbilder till oss som inte haft förmånen att åka med den ännu?

Det tog jag aldrig något, någon annan kanske har?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Aha, Micke, här är alltså förklaringen till MMS:et jag fick av dig...
Trodde nästan du hade hoppat på en tidsmaskin till 70-talet, jag visste inte att det fanns en SL-buss av denna modell bevarad... :)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.