LLT Bilder, repriser mest! (många bilder)

Startat av Jona, 28 maj 2007, 14:03:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

HEJ

Tänkte visa lite LLT bilder på lite olika bussmodeller som dom har där. Några bilder är gamla repriser men det tror jag inte dödar någon.


Denna bild får man tacka föraren för att vi fick fota.


Lågentre Säffle


Höggolvsledbuss från Säffle.


Mera höggolv Säffle


Volvo lågentre, snart blir det Scanias tur och vara med på vernissage...


...Nämligen nu, trodde detta var en Volvo men jag hade fel. Så jag fick uppdatera tråden.


Bortsätt Höggolvade Säfflebussar så är jag ett stort fan av Scaniabussar av modell sko-låda. Som denna Maxci.


Denna modell är inte dum häller.


Sam vanligt rullar även denna bussmodell i staden.
Det finns några städer som inte trafikeras av denna bussmodell i Sverige, men dom är lätträknade.
Härnösand och Gävle startar jag med, fler?


Även LLT kör ju med Solaris. Vad mitt omdömme om dom är vet jag inte, men jag skulle nog hälldre välja att åka med LLT 105 om jag skulle välja någon buss ur denna bildvisning.

Hoppas någon gillade dessa bilder.
MVH Filosofen Jona

christianm

Citat från: Jona skrivet 28 maj 2007, 14:03:07 PM
HEJ

Tänkte visa lite LLT bilder på lite olika bussmodeller som dom har där. Några bilder är gamla repriser men det tror jag inte dödar någon.


Lågentre Säffle


Hoppas någon gillade dessa bilder.

Trevliga bilder från min gamla lumparstad. Bakmotorsäffle är som jag tidigare kanske nämnt alltid trevligt att titta på även om mittmotorbussarna är trevligare att åka med.

Johan N


Bussmicke

Trevligt!
Bra presentation av vagnparken.

Ligger 408 risigt till i o m. lev av Solaris?
Vet att 133-134 skulle bort men det var ju 3 (?) nya som skulle komma.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik Sandström

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2007, 23:22:34 PM
Trevligt!
Bra presentation av vagnparken.

Ligger 408 risigt till i o m. lev av Solaris?
Vet att 133-134 skulle bort men det var ju 3 (?) nya som skulle komma.

Nej 408 kommer att vara kvar ett tag till då den har den renoverades för bara något år sedan med ny motor växellåda och inredning.
Vi kommer bara att sälja 2 st bussar i år och ha en extra reservbuss då det har varit vagnbrist under vintern.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.