NS-bild del 2

Startat av Jeppe Hagelbäck, 25 februari 2009, 20:53:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

Kul att bilderna i del 1 uppskattades.
Idag blir det en bild från Farsta, en från Skogskyrkogården och den sista behöver jag lokaliseringshjälp med.










Camilla

Tack för bilderna det är alltid roligt att se hur bussarna såg ut förr i värden

Gunnar D

Tack för fina bilder på H19 Metropol. Måste vara tagna sommaren-67 när Metropolmärkena kunde försvinna och lämna kvar ett smutsavtryck i fronten. Sista bilden är från Skanstull.
/Gunnar

Mr H

Fantastiskt fina bilder man riktigt hör D821:an väsa i aktern!

Mr H

Björn Forslund

Ojoj, dessutom de linjer jag brukade nyttja i yngre år!
Underbara bilder!
/Björn

Niklas Bygdestam

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 25 februari 2009, 20:53:52 PM




Hållplatsskyltar som det står SL på och inte SS. Men vänstertrafik och Metropolbussar. Nog måste det vara 1967 då?
Att bussen till vänster är en Metropolbuss är självklart. Men är bussen till höger också Metropol? Eller kan det vara en äldre Capitol med Metropolfront?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Cero

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 25 februari 2009, 20:53:52 PM
Kul att bilderna i del 1 uppskattades.
Idag blir det en bild från Farsta, en från Skogskyrkogården och den sista behöver jag lokaliseringshjälp med.




Mumma. 1967 bodde jag som liten grabb i Farsta. Många gånger har man stått på det här busstorget som liten och förundrat tittat, framför allt på tunnelbanan. Metropolbussarna rullade förbi utanför vårt köksfönster på Larsbodavägen och jag minns vid ett tillfälle när en buss inte kom loss i snön vid hållplatsen varvid turen efter helt sonika hjälpte till med kofångaren. Försök det med dagens plastkarosser. Med stort intresse kunde också införandet av Leyland Panther istället för dessa förnämliga Metropoler i samband med högeromläggningen betraktas från första parkett.

Peter Öden

Hej !

Tack för alla dessa underbara bilder, nostalgifaktor av högsta mått !!!

Mvh Peter Ö