Arriva 7020 mot Jakobsbergs stn - 15 mars 2020

Startat av Mikael T Nilsson, 15 mars 2020, 14:40:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Hej,

Jag vet inte om det är en nyhet, men jag har den senaste veckan sett de blå Scanialedvagnarna Arriva 7014 och 7020 i Norrortstrafiken och jag har inte sett blå vagnar i 70xx-serien i detta trafikområde sedan i somras. Har dessa vagnar varit undanställda som reservvagnar tidigare? Jag har för mig att alla blå Scania i 70xx-serien som flyttades från Mälaröarna till Norrorts skulle bli blå, men man har tydligen gjort undantag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buzzlover

Dessa har körts rätt flitigt ett bra tag nu även om de är rätt slitna, men vad jag vet ska inga mer Mälarövagnar bli blåa än de som redan är det i Norrort.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Tack för uppgiften. Då måste jag ha missat dessa tidigare.
Jag antar att även de röda 70xx-vagnarna i Norrort är slitna i så fall. Då kanske de inte blir så långlivade i Norrort utan slopas inom en inte alltför lång framtid.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Buzzlover

#3
Ja från personlig upplevelse är de just de "gamla" Mälarö och Märsta Omnilink-vagnarna som haft problem, såsom bromsar som sitter åt och nästan skapar en brand osv.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Mikael T Nilsson

Tack för svaret. Då får vi se om de är kvar avtalsperioden (Norrort) ut eller fasas ut innan dess.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.