Nobina 6754 [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 13 mars 2020, 21:50:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Denna buss är sedan en dryg vecka skriven på Nobina i Varberg. Igår den 12 mars gick den så vitt jag förstår som tågersättning för Krösatågen när Trafikverket stängde banan Halmstad-Värnamo p g a stormen Laura. Jag fotograferade bussen i just Varberg när den var helt ny, då med placering i Skövde, och sedan den nedre bilden togs har den hunnit ha ytterligare några färgsättningar och rullat i bl a Dalarna och Värmland.


Nobina 6754 vid Värnamo station den 12 mars 2020.


Swebus 6754 vid Societetsparken i Varberg den 29 juni 2007.

Ulf Berlin

Hmm...
Lackeringen ser väldigt"Sörmlandsgrön"ut?
Har Nobina ändrat sin egna färg från svart till mintgrönt?/Ulf

homer

dom kanske ska börja köra för flixbus :P

j-a

Citat från: Ulf Berlin skrivet 14 mars 2020, 12:04:50 PM
Hmm...
Lackeringen ser väldigt"Sörmlandsgrön"ut?
Har Nobina ändrat sin egna färg från svart till mintgrönt?/Ulf
Det är en lack sedan värmlandstiden,det har funnits flera sådana i Värmland,bla 6753 och även någon volvo 8700 som var grön

Gano

#4
Den gröna färgen är väl snarare Hallandstrafikens färg på komfortbussar.




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

j-a

#5
https://turan.1g.fi/kuvat/Transportation/Buses/Sweden/N/Nobina/67xx/6754+(AFZ+318)+Nobina+Värmlandstrafik+Vikariebuss+(2).JPG

6328,6329,6330,6391,6763,6754 kanske någon mer var gröna en tid i Värmland :)




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

Mikael T Nilsson

Tack för trevliga bilder! Om jag minns rätt stationerades 6753-6755 som nylevererade i Skövde.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.