Lista med länslack och stadsbusslack?

Startat av Niklas Bygdestam, 28 juli 2007, 12:13:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Jag har ett litet önskemål. Tänk om det gick att göra en lista med varje länslack och stadsbusslack som finns i Sverige? Så många bilder som folk visar här i Buss Snack så måste det väl finnas minst en bild på varje standardiserad lack på bussarna? Vissa län som t ex Skåne har ju standardiserad stadsbusslack som väl egentligen borde klassas som länslack för stadsbussar. Andra län har städer med egen stadsbusslack som t ex Uppsala. Men skulle det inte kunna vara möjligt att man då gjorde en lista där en buss får representera varje lack? Det räcker med en enda bussbild för varje lack så man bara får en uppfattning om vad som gäller för varje län eller stad

Finns det intresse för detta?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.


Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jan

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 juli 2007, 12:38:40 PM

Tack! Den sidan har jag tydligen missat :)

Den kanske borde länkas direkt härifrån Buss Snack?

Jättebra initativ. Dock så saknas den lack som har varit snyggast fram till dags dato. Gamla lacken i Jämtlandslän
I branschen 37 år

Ersa

Citat från: Jan skrivet 28 juli 2007, 14:12:02 PM
Jättebra initativ. Dock så saknas den lack som har varit snyggast fram till dags dato. Gamla lacken i Jämtlandslän

Den tvåfärgade Z-dekoren?
Ja, då andra historiska lackeringar finns på sidan borde denna också finnas.