Huvudmeny

425X....

Startat av Fredde, 27 juli 2007, 01:15:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Ja, så kommer en ny linje heta som börjar rulla med hösttidtabellen i SL-land. Ersätter 431 och går mot Lugnet, via Farsta slott.
En gissning (från min sida!) är att denna, med sitt X, kommer få högre belastning trots samma restid  ;D

Ett framtida fototips, kanske?

/Fredde

Bussmicke

Så 431 försvinner igen, har de inget att göra på kontoret på SL?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Nja, tydligen inte. Eller handlar det om att man vill ha tätare trafik till Lugnet. Blir 10 min dit i rusningen.

Man ansåg nog att det var viktigare med tätare turer dit än till hpl mellan Gustavsberg C och Mölnvik. Dit åker ju ändå de flesta med 474:an. Kanske ett smart drag ändå, bara man är med på vinken linje man ska köra av dessa så det inte blir felkört... ;D

/Fredde

Karsten

Var 8:e minut på eftermiddagen, var 6:e på morgonen tycker jag låter lite väl tätt. Att sedan valet av linjenummer är något av det dummaste jag varit med om bevisar hur få av de på SLs planeringsavdelning som är ute i verkligheten. Det råder ingen brist på linjenummer i 400-serien, men på detta vis så lär det bli ett väldigt liv på resande när 425:an som de alltid åkt nu inte tar dem hem till Höjdhagen. Nä, döp linjerna till egna nummer i stället för att lägga till ett litet "x".