NVIDIA GeForce Go 7600, drivrutiner till Vista?

Startat av psy, 08 augusti 2007, 16:00:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

psy


Tjennare..

Är det någon här som har en laptop med NVIDIA GeForce Go 7600 och kör Vista utan bekymmer?

Jag har testat alla möjliga och omöjliga drivrutiner nu men får det inte att fungera problemfritt.

Olaf Lindström

Vad för problem är det som uppstår? Grafiskt relaterade förmodar jag men mer exakt vad?

psy

CitatVad för problem är det som uppstår? Grafiskt relaterade förmodar jag men mer exakt vad?

Tja, lite svårt att exakt beskriva, men jag ska försöka. Prickar och små streck som inte hör hemma i windows, speciellt har jag lagt märke till på vissa klickbara "knappar". Bara för att det ska vara riktigt roligt att felsöka och beskriva så dyker inte felen alltid upp, och är inte exakt lika heller.  :(

När man försöker sig på att spela något spel som kräver lite mer av grafiken börjar det gå riktigt illa... Har köpt senaste versionen av Shipsimulator som ska vara anpassad för Vista, men grafiken blir inte bra. Helt felaktiga streck dyker upp, spelet hänger sig, slutar ibland med blue-screen. Windows själv diagnostiserar det hela som trubbel med drivrutinen för grafikkortet.