Huvudmeny

GUB reklam

Startat av Stefan P, 17 april 2008, 18:01:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Längst bak på alla bussar finns en dekal med texten vi vill bli fler bussförare med hänvisning till hemsidan, är det någon börjat köra tack vare denna reklam?

mvh Stefan P

RoTe

Tanken har slagit mig, men eftersom stadstrafik är det sämsta man kan köra valde jag att ta kortet på egen väg och välja jobb fritt. Att GUB dessutom tilldelar de absolut sämsta passen till nykomlingarna gör ju att personer som inte är arbetslösa väljer andra bättre jobb. Jag har bra arbetstider och ett jobb jag klarar mig ekonomiskt på. Varför ska jag då börja på ett skitjobb med bara skräptider liksom... Känns mer lockande med landsortstrafik eller beställningstrafik. Det är ju i slutändan en fråga om lön och den är absolut för låg för ett så pass krävande jobb som stadstrafiken är i de större städerna.

Björn Ax

Citat från: RoTe skrivet 18 april 2008, 02:18:20 AM
Tanken har slagit mig, men eftersom stadstrafik är det sämsta man kan köra valde jag att ta kortet på egen väg och välja jobb fritt. Att GUB dessutom tilldelar de absolut sämsta passen till nykomlingarna gör ju att personer som inte är arbetslösa väljer andra bättre jobb. Jag har bra arbetstider och ett jobb jag klarar mig ekonomiskt på. Varför ska jag då börja på ett skitjobb med bara skräptider liksom... Känns mer lockande med landsortstrafik eller beställningstrafik. Det är ju i slutändan en fråga om lön och den är absolut för låg för ett så pass krävande jobb som stadstrafiken är i de större städerna.

Nu tog jag kortet via AMS men jag håller inte med dig i det du säger.

Jag började köra landsortstrafik för swebus efter jag tog kortet och nu har jag bytt till GUB.
Om man jämför swebus och gub så vinner gub med hästlängder. Dom har bättre bussar, bättre förmåner och bättre tider.

Att GUB ger dom absolut sämsta passen till nykomlingar är inte sant. Jag har precis börjat på GUB och får väldigt bra pass tycker jag. Jobbar som dagkommenderad på fridagsgrupp B som den kallas och när dom som ingår i den gruppen ska jobba kväll får jag kvällspass och när dom jobbar dag så får jag dagpass.

Så jag tycker att köra stadstrafik är mycket bättre än att köra landsortstrafik.

Fast det baseras på att swebus hade skitbussar och man kör på vägar som är otroligt smala.
Skulle swebus haft bättre bussar skulle jag nog tyckt att det var lika bra som att köra stadstrafik.

Björn Ax

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 april 2008, 10:06:26 AM
Landsorten har ju alltid haft "sämre" tider än tätorterna, det är ju helt normalt att man börjar tidigare och slutar senare ju längre från tätorten man kommer, mer delade turer och givetvis sämre vägar.

Ja självklart är det så. Men eftersom RoTe sa att det bara var skräptider på GUB och tyckte det var lockande att köra landsort så ville jag bara påpeka att landsortstrafik har ännu värre tider.  :)