Huvudmeny

GUB 147. [Bild]

Startat av Nupski, 28 november 2009, 16:20:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lil-sis

Kungsgatan går ju inte att köra på utan att göra knepiga filbyten när man ska ta sig fram. Men det är lika för alla och bilisterna är inte ett dugg bättre.

Men jo, det ÄR värre i Uppsala än i t ex Stockholm.

Niklas Bygdestam

Citat från: lil-sis skrivet 30 november 2009, 20:27:07 PM
Kungsgatan går ju inte att köra på utan att göra knepiga filbyten när man ska ta sig fram. Men det är lika för alla och bilisterna är inte ett dugg bättre.

Men jo, det ÄR värre i Uppsala än i t ex Stockholm.

Det är helt klart en speciell mentalitet här i Uppsala. Jag upplever Stockholm som strukturetat även om det kan vara hetsigt ibland. Här i Uppsala tycker jag det är ostrukturerat
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Citat från: RoTe skrivet 28 november 2009, 18:33:44 PM
På bilden ser man mycket väl hur ogenomtänkt stora torget är som busstorg. Det är omöjligt att komma nära kantstenen med bakdörren, om man inte backar in vill säga. Vart lastar man in barnvagnar och rörelsehindrade? Jo bakdörren!  ::)

Det är MYCKET ogenomtänkt. Torget fick sitt nuvarande utseende 1999 efter en dyr och omfattande ombyggnad. Det var ännu värre innan för då fanns det stenplattor av samma typ som det är på gångytorna även där bussarna rullar. Man tyckte torget skulle ha stenplattor men först när bussarna började rulla på dessa kom man på att de inte höll bussarnas tyngd utan började spricka. Efter bara några månader fick man riva upp dessa och lägga gatsten istället. Alltså en dyr extrautgift. Hade man tänkt lite hade man istället lagt gatsten från början

Och kantstenen är fortfarande bedrövlig. Det blir alltid ett stort gap för passagerarna när de ska kliva av bussen :-(
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Nupski



Man kan ju alltid öva buklandning på denna hållplats  ;D

Jonas Gustafsson

Citat från: Tomas skrivet 03 december 2009, 00:30:28 AM


Man kan ju alltid öva buklandning på denna hållplats  ;D

Hade varit ännu mer passande om bussens destination varit Gottröra och inte Gottsunda ;D

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Nupski

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 03 december 2009, 00:48:01 AM
Hade varit ännu mer passande om bussens destination varit Gottröra och inte Gottsunda ;D

//Jonas G

Fniss så långt tänkte inte jag....  ;D