Buss har krockat med container i Säter och en person har förts till sjukhus

Startat av eldani, 27 augusti 2016, 22:38:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

En buss i linjetrafik körde vid 21-tiden på lördagskvällen in i en container i Säter i Dalarna. En person har förts till sjukhus med okända skador.
–Containern ska ha vält på två personer, säger polisens vakthavande befäl Håkan Loman.


http://www.expressen.se/nyheter/buss-har-krockat-med-container-i-sater/

Hoppas det kommer gå bra för den person som fördes till sjukhus.

AdmirT

Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

allan 99

Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

miikos

Läste att andra förare var otåliga och passerade där då det var avspärrat enligt lag om skydd mot olyckor.

1896

Enligt SVT är det i Gustafs olyckan hänt, och vändplanen där vid hållplatsen är väl ganska stor även om själva beläggningen är dålig, så min spontana reaktion är hur man som yrkesförare kan lyckas med något dylikt.

www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/kvinna-klamdes-mellan-containrar

Wetjo

Har hänt mycket vid den vändslingan. Tidigare utan personskador dock...
Både Keolis och Västanhede Trafik vill ha bort hållplatsen inne på området.
Även om det är ett stort asfalterat område betyder inte det att det är "klantigt" eller att någon "inte kan förstå"
att det händer. Vi vet ju inte hur det såg ut just då.
Containrarna i rundeln står inte bra till!

Lars-Håkan_E

Citat från: Wetjo skrivet 28 augusti 2016, 19:12:57 PM
Har hänt mycket vid den vändslingan. Tidigare utan personskador dock...
Både Keolis och Västanhede Trafik vill ha bort hållplatsen inne på området.
Även om det är ett stort asfalterat område betyder inte det att det är "klantigt" eller att någon "inte kan förstå"
att det händer. Vi vet ju inte hur det såg ut just då.
Containrarna i rundeln står inte bra till!
'
Är det här vid ICA efter Rv 70?


Ersa

Jättetråkigt! Men då inget får kosta pengar leder det bl.a till att man ofta inte tar bristfälliga vändplatser på allvar; och då är risken tyvärr stor att sånt här händer förr eller senare. Samma sak vid skolor där man blandar skolskjutstrafiken med bl.a föräldrarnas personbilar.

miikos

Citat från: Ersa skrivet 29 augusti 2016, 12:07:49 PM
Jättetråkigt! Men då inget får kosta pengar leder det bl.a till att man ofta inte tar bristfälliga vändplatser på allvar; och då är risken tyvärr stor att sånt här händer förr eller senare. Samma sak vid skolor där man blandar skolskjutstrafiken med bl.a föräldrarnas personbilar.

Japp, jag bor vid en skola, och morgon/kväll så går det närmare 60/70-km/h när föräldrarna hämtar/lämnar (max 30 gäller vid vägen). Vändplatsen parkerar personbilar i så att det oftast är svårt att vända, framförallt för större fordon. Visserligen så har kommunen skyltat upp v
vändplatsen med ett vägmärke som inte finns, men jag tycker ändå man kan använda de iordningställda parkeringsplatsen eller parkera på gatan och gå 10 meter längre.

Har hört med kommunen, men de planerar bygga ut skolan om några år, och vill inte bygga om vägen flera gånger, så det kommer vara samma ett tag till.

1896

Sedan när är Bengt Benjaminsson vice vd ?

www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/betongblock-runt-atervinningen-dar-kvinna-blev-klamd



buskörare


zjbus

Citat från: buskörare skrivet 04 september 2016, 21:06:29 PM
Inte 17 kan väl föraren bli vållande till annans död här?
Det är inget att spekulera om, som framgår av artikeln så har busschauffören tagits ur tjänst och olyckan utreds av polis.